BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

الجمعة، 11 يونيو 2010

سندريلا


عشقت الحياه مرة اخرى عندما عشقتك
عشقت الحياه من اجلك فقط
انا طيرا حائر فى السماء
على مرساك ِ قد هبط
انا نيزك ظل مشتعل فى الفضاء
الى ان أمرته عينك بالسقوط
فــــــــــــــ سقط
انا قلب ً لو تركتيه ستتركه الحياه
فلا ترحلى
ربما الامر عليك ِ اختلط
سندريلا
اميرتى العلياء
فى عينيك ِ سحب الهوى متزاحمة
فامطرينى ولا تتركينى
احتوينى اذكرينى
انجبينى
اكـُتبى بيدك شهادة ميلادى
حطمى حاجز الصمت واصرخى
قولى لى انك ِ مازلتى تريدينى
ارى الدمع فى عينك يتساقط
فـــ هل لى بدمعة تروينى
هل لى ان اقترب اكثر منك
واسمع دقات قلبك وهى تنادينى
امسح بيدى دمع عينك
وفى عينك اختبىء من لفح انينى
سندريلا
اميرتى واميرة الاميرات
يا من تخجل من وصفها الحروف
وتنصهر الكلمات
إن قــَل حـُبك فى قلبى يوما
فاعلمى أن الربيع لن ياتى
أن الشمس لن تاتى
أن الموت قد مات
اعلمى ان الطيور ستهجر الاشجار
والدمع يهجر العيون
وتصير القلوب كالاحجار
اعلمى ان من يكتب الان
قلم قرر الانتحار
موجة فى وجه الاعصار
عقل لا يفكر
قلب اوشك على الانصهار
سندريلا
انا اعقل المجانين فـــ هل تعرفين
انا اسقى الهوى إن شاء
من ينابيع عينيك ِ
ومن يديك ِ
اقطف ثمار الحنين
من خصلات شعرك الاسود
اصنع خيوط الامل للعاشقين
فــــــ هل تعرفين
اننى احبك منذ آلاف السنين
المنطق يقول انها شهور
لكن فى عــُرف المجانين
انا اعقل المجانين
انا كل المجانين
سندريلا
انا مرادف الحب
كما الموت مرادف اليقين

49 التعليقات:

اسماء واحلام فى وجدانى يقول...

اول

تعليق


لـــ وردة


نبضات القلب

غير معرف يقول...

حمدلله على سلامتك

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

ممممممم

وانا التالت بقاا

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

حمد الله على سلامتك يا احن واطيب قلب بالدنيااااااااااااااااا كلها
متعرفش سعادتى بيك قد ايه الوقتى يا احمد

ولو تعرف انا ارتبط بيك ازاى ومش عرفت قيمتك الا بعد ما مشيت وسبتنى

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

اقسم ليك بالله من فرحتى ببكى الوقتى

مش مصدقه ان أخوايا رجع تانى

انا فى حلم ولا علم
اةةةةةةةةةةةةةةة

ياااااااااااااااااارب
ياحنين علينا كلنا

نورت الدنيا كلها يا أخواياااااااااااا

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

ايوا كده ارجع زى زمان للناس اللى بتحبك يا احمد

تعرف بجد أنا اخدت عهد انى معتش اكتب الا برجوعك تانى لينا
وبالفعل لما شفت تعليقك يا احمد زعلت اكتر واكتر

واخدت قرار انى اقفل المدونه لانها معتش ليها طعم من غيرك انت وورده وماما الفراغ وايوشه ويويو يا احمد
الناس اللى ارتبطنا بيهم
يارب يرجعو تانى لينا انا تعبت ومعتش لا نفس لحاجه تانيه من الدنيا والله يا احمد

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

بس رجوعك كان مفاجئة بنفس قرارى اللى قفلت المدونه فيه
معلهش يومين كده وهفتحها تانى طالما انت رجعت يا احمد
وياريت مش تزعل منى ماشى
والف مليوووووووووووووووون حمدالله على سلامتك يا خوايا ويارب يسعدك ويطمنى عليك يارب اااااااامين

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

ياااااااااااه يا احمد قد ايه حسيت كلامك عن سندريلات احلامك او فتاتك
كلمات صعبه أوووووووووووووووووووووووووى

بجد مش لاقيه كلام من شدة بكائى يا احمد
ربنا يوفقك يارب ويسعدك
ويقدم ليك كل الخير ويجمعك مع من تحب يا احمد
يارب ايارب
وان شاء الله عيد حب سعيد عليك وعلى الامة الاسلاميه ويجعل الناس كلها تحب بعض ومش يتفرقو
يارب كل من له حبيب مش تبعده عنه يارب
خلى بالك من نفسك يا احمد وان شاء الله هاتبعك اول ما القيك كاتب حاجه
وعلى امل اللقاء قريب هرجع تانى بحاجه هتعجبك يا احمد واكيد انت اول حد هيعلق عندى
لا اله الا الله

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

طيب
أحجزززززززززززززززززززز
أيوشتى
ميمايا
ماما الفراغ
سجود
ورد شان
نواره
عادل
همس الاحساس
بينك دريمز
ورده
فراشه


يويو

نهر الحب
ممممممممممممم

ياريت لو نسيت حد
مش يزعل منى

gogo!sf يقول...

صباح الخير يا استاذ احمد افندى

مع انى اول تعليق ده من حقى بس مش مهم

عادى اتفقنا عادى اختلفنا عادى

gogo!sf يقول...

المهم الف حمدالله على السلامه

وربنا نورت

ايوة كده كنت مفتقده الرخامه مش كنت بعرف ادخل عند حد وارخم خالص

كده بقى اقدر ارخم واغلس كمان

بس انا هوريك على اول تعليق

شكلك كده اتعديت

gogo!sf يقول...

بجد بجد حمد الله على سلامتك ويارب تكون بخير دايما يا احمد

والله انا سعيده جدا لرجوعك مع انى كنت قربت ايأس بس الحمد لله انك بخير وكلنا اطمنا عليك

اقرا البوست وارجع تانى

ولو غبت بلغ البوليس

جوجو

gogo!sf يقول...

قولى لى انك ِ مازلتى تريدينى
ارى الدمع فى عينك يتساقط
فـــ هل لى بدمعة تروينى
هل لى ان اقترب اكثر منك
واسمع دقات قلبك وهى تنادينى
امسح بيدى دمع عينك
وفى عينك اختبىء من لفح انينى


جميله جدا يا احمد

تسلم ايدك

مبدع كالعاده يا صديقى

عاشقه الاحزان

adel يقول...

؛مدالله علي السلامة يا احمد

ايوة كده ياعم

اخر سطر ده عاجبني قوي
--------
الموت مرادف اليقين
---------
تمام يابو حميد و متغيبش كده كتير

حروف يقول...

اممممممممممم خيااااااااااااااااااانة من وراييييييياااااااااااااااااااااااا

وكمان بتحجز اول تعليق

ماشي ماشي الله يسامحك

غير معرف يقول...

حمدلله على السلامه

ويارب دايما منور مكانك

كلام جميل جدا من قلب كبير


ربنا يسعدك ويكرمك يارب


زربنا يخليكى يا نوسة

معلش الحساب بتاعى مش عاوز يفتح


كل عيد حب وانت عيد ليه ومع اخواتك


وردشان

Unknown يقول...

نكد
بجد دمعت

مفيش واحدة تستاهل الشلال دا

بلا ش اتاكل ولا حاجة كلهم يسناهلوا واكتر

romansy يقول...

قبل ما اقرى اى شئ
كل سنه وانت طيب يا ابو حميد يا غالى
حمد الله على سلامتك
نورت المدونه يا باشا
اهو كدة نحس بعيد الحب

romansy يقول...

شوفت اد ايه حبابيابك واخواتك فرحانين
ربنا يوفقك يا عم احمد
يارب
وبعدين ابقى ابعتلى ميلك من ساعه ما شوفتك وانا عاوز اكلمك

ليس فقيرا من يحب يقول...

الف حمدالله على السلامه

نورت الدنيا من تانى

كل دى غيبه ياراجل

ليس فقيرا من يحب يقول...

يا سلام على الرومانسيه

انتى فين يا سندريلا

كلمات رائعه

تسلم ايديك يا شاعر

ويارب كده موجود على طول ومنور البلوج

غير معرف يقول...

حمدلله على السلامه

كلمات قويه تسلم ايدك

ربنا يسعدك

MaNoOoSh يقول...

حمدا لله على السلامة

نورت المدونة والمدونات المجاورة كمان

غير معرف يقول...

الله جميلة اوووى

حلو اوووى الحب ده

yasmina يقول...

هاااااااى
ازى حضرتك يارب تكون بخير
بجد من كل قلبى
البوستات اللى فاتت قلقتنى شوية وشويتين كمان
فيارب تكون بخير يارب دايما
وحمد الله على سلامة حضرتك لان كل البوستات المقلقة دى مش هعبرها وابدأ من البوست دة
بجد راااااائع ولايق اوى على عيد الحب

تحياتى دايما لحضرتك
ويارب تكون دايما بخير

سلام

EMMY BABY يقول...

الله عليك يا احمد بجد والله تحفة كالعادة

بقالى كتير مش قريت شعرك وعارفة انك اكيد زعلان منى بس انا كنت غايبة الفترة اللى فاتت دى كلها

وبجد ميرسى لسؤالك المتكرر طول عمرك ذوق وسباق

وملاحظة ان الناس بتقلك حمدالله على سلامتك

طبعا مستحملتش تدون من غير ما الشعنونة اللى هو انا طبعا تكون موجودة نياهاهاهاهاها

ههههههههههههههه حمد الله على سلامتك يا احمد

وبجد ياااااااااااااااااارب تكون دايما فى حب واحساس حبك يكبر مع الوقت ويخليكم لبعض يارب

بجد كلمات رقيقة من شخص رقيق

ومبروووووووك كتاب الهامى انت تستاهل كل خير

تحياتى

ايمى

نهر الحب يقول...

ايه الروعة ديه ياأبو حميد
يارب دايما متألق ومتميز بإحساسك واسلوبك الراقى.
يارب ما تغبش تانى بقى.

خالص احترامى وتقديرى

نهر الحب

سلمى يقول...

حمدلله على سلامه حضرتك ورجوعك لمدونتك بالف سلامه
ياريت متتكررش تانى
كلماتك رائعه كالعاده
فيكفى ان من خطها هو انت
اعمق تحياتى

Pink Dreams يقول...

اولا حمدلله على سلامتك

بس يا رب متغبش كدا تانى

ثانيا البوست جميل جدا جدا جدا

تسلم ايدك

غير معرف يقول...

الف الحمد لله على سلامتك

قلقتني عليك يارب تكون بالف خيرر

كلماتك بغاية الروووووووعة

يسلملنا احساسك يارب

ويارب علطول منور التدوين معنا

سلمى يقول...

اياك ان تفقد الثقه فى قلمك
اذا فقدت الثقه فيه سيفقد هو الاخر الثقه فيك
فلن يعطيك ما كنت تاخذه منه
ارفع رأسك دائما انك صاحب الكلمه التى تخترق جدار القلب
ارفع رأسك بتوقيعك انا صاحب تلك الكلمات
من اين اتيت بذالك التشبيه انك مثل شواطئ الماكس الملوثه
لم اعرف اين الماكس ولم اراها

قل انا مثل البحر متقلب لكن البحر يقتل اما انا فلا
اعمق تحياتى

hend anwar يقول...

مدوة جميلة بالتوفيق

نهر الحب يقول...

اولا أنا سعيدة جدا بعودتك
وكنت منتظراها
بس مكنتش بدخل المدونة بقالي فترة
معلش ع التاخير

عودتك حلوة ومبشرة وكلها امل وتفاؤل
ربنا يسعدك يا رب
واتمني متغيبش كدة تاني

سجود يقول...

السلاااااام عليكم
عدتم وعدنا
موضوع جميل

EMMY BABY يقول...

ايه يا احمد اختفيت تاااااااانى فين

كل ده علشان انا رجعت انا عارفة ههههه

لو عايزنى امشى وترجع انا معنديش مانع

غير معرف يقول...

ابونابرت بيسال عليك
وبيقولك انت فين كل ده
وارجع يالا احسن لك
العقوبة حاتكون شديدة

romansy يقول...

بترجع وتغيب وتغيب وترجع
اصل يا بنى الغيبه توجع
طمن قلوبنا محتاجه ليك
اصل عيونا فى بعدك تدمع

فراشة يقول...

حمدالله على السلامه يا احمد
معلش انا عارفة انها متاخرة شويتين بس المهم انك رجعت تنور التدوين من تانى

طبعا سندريلا تحفه وحلوة قوى
ودايما مبدع

تحياتى

المسلم الصغير يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته...
يا رب تكون بخير
بوست جميل قوي وكلامات رائعة كالمعتاد من حضرتك
انا بتأسف عن غيابي وعدم تعليقي
دومت مبدع

فكرة من الزمن ده يقول...

يعني ايه حكايتك في التخفي
نتخفى احنا كمان ومش راح نظهر عندك الا لما تظهر عندنا
تقود الحملة من داخل الفريزر اللي تجمدت جواه

فكرة من الزمن ده يقول...

جيت اتخفى ظهرت
ههههههههههه
فشل فشل حتى في التخفي

رحلتنا في الحياة يقول...

ازيك يااحمد اخبارك ايه يارب تكون بخير انا خلصت امتحانات الحمدلله
عايزين نشوف بوست جديد

غير معرف يقول...

هل هى حقا كائن موجود

ابحث عنها اعوام واعوام

ولكنى ضقت من عدم وجودها

اعترف اننى وجدتها يوما ولكننى تركتها

تغرق بين جراحى والالامى وعندما

استنجدت بى وقفت عاجزا تاركا ايها

تضيع بين الالامها وجراحها

وها انا وحيد ابحث عنها ولا اجدها


واحيا بين الحياه والموت

ان كنت وجدتها فلا تتركها تضيع من

بين يديك

تائه بين جراح قلبى وذنبه


امير مملكة الاحزان

TWEETY يقول...

ازيك ياعمو
انا جيت ازورك
حلوة اوى الصورة الجميلة دى بتاعة سندرلا
انا جيت اقول لحضرتك ابقى تعالى انا عاملة حفلة جميلة
ماشى
انا همشى عايز حاجة
مع السلامة

ساره يقول...

سندريلا اللي في البوست مقاس رجلها كام؟؟
وجهه مطلع لسانه
حمدلله على سلامتك
ولو ان شكلك رجعت تختفي مره ثانيه

غير معرف يقول...

ازيييك يارب تكون بالف خير

غيابك ترك فراااغ كبير

ليك وحشة والله

دمت بحفظ الرحمن

sondok يقول...

شعور جميل واحساس أصدق من كدا مافيش

تسلم على البوست الرائع

سلمى يقول...

اين ذهبت كلماتك اخى
اتبخل علينا بها ام اننا لا نستحقها
لا تغب كثيرا

غير معرف يقول...

ما اسعدك يا سندريلا بهذا العاشق المتيم
وما اسعده بحبك يا اميرة المحبين
اعرفك واعرف ما بداخل قلبك
وان كنتي تخفينه حياءا فهو يعرفه من غير كلام
ايمكن ان ترحليه وتتركيه
ايمكن ان يكون اميرك وحيدا
لا اظن ان يحدث هذا
حتي وان اجتمعت كل الظروف وقررت الفراق
فالارواح لا تفترق الا بالموت
ارجوكي لا تسمعي لحديثه وتمطريه بدموعك
امطريه حبا وعشق
امطريه امل وحنان
امطريه بكل الاماني الجميلة وكل معاني الغرام
ولا تصرخي غير بأسمه فهو اسمي معاني الغرام
اجعلي من دقات قلبك نشيد الامل
حتي اذا اقترب يسترق السمع
يستمد منك قوته للدفاع عن حبكما
اوصفي وامدحي واكتبي بيدك شهادة ميلاده
فالحب الذي جمع بينكم اسمي واجمل من اي شئ