BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

الخميس، 21 مايو 2009

اسماء واحلام فى وجدانى


بسم الله الرحمن الرحيم
كل كلمة قمت بكتابتها هنا او عند احدا منكم كانت نابعة من القلب راسا ،، تعايشت معها ،، واليوم جئت بكل اسف لاحدثكم بعقلى الذى قرر اغلاق هذه المدونة
جاء وقلبى تحت قدميه يرفض التراجع ،، ولكنه يعطينى الامل اذا تغير الوضع ربما سيصفح عنى ويعود ،، ربما ،، كل ما اتمناه الان لو فى حد زعلان منى ياريت يسامحنى لانى اذا كنت زعلته فده بكل تاكيد كان بدون قصد،، وان شاء الله ساتباعكم كما كنت وربما اكثر وختاما استودعكم الله
وقبل ما امشى اسمحو لى ادعوكم للتضامن مع اختنا فراشة

31 التعليقات:

saragebaly يقول...

اسماء واحلام في وجداني

خفق قلبي وانا اقرأ حتى وصلت للنهاية
عاودت قرائتي ثانية ظنا بان عيناي اخطأت في القراءة
حتى اشتد الحزن في قلبي

تغلق المدونة؟؟

ان كنت تعتقد بان هذه المدونة ملكك وحق خالص لك وحدك
فاعتذر بان اقول بانك مخطئ

فان كانت مدونتك ملكك فكن على علم بأن زوارها لهم حق عليك وعليها كما انت لك حق فيها

فليس لك ان تغلقها الا بعد موافقة زوارها جميعا
او اغلبهم

وانا اول من ترفع الايادي اعتراضا عن اغلاقها

فلننتظر اراء الباقين

وتذكر
بأنها ليس ملكك وحدك

تحيااااتي لك

thunder يقول...

اولا مش هرد عليك لانه مش من حقك تقفل المدونة لانه لو فاكر انها ملك ليك لو حدك فانته بكدا غلطان واعتقد كل كلمة بتتقال فيها بتمثالنا كلنا وبتعبر عنا وعن افكارنا انته طالبت تاخد راحة ومحدش اعتراض لكت تقفل المدونة لا لانه مش من حقك
دا حقنا احنا اللى نقوله وتانى يعنى دا مش ردى لغايط ما اشوفك

غير معرف يقول...

أحمد ... مش من حقك تقفل المدونة دي بتاعتنا كلنا .. حد راحتك شوية .. ابعد شوية لكن ليه تقفلها؟ تحرم غيرك من التواصل معاك ليه؟

مهما حصل الناس ليها حق عليك وانت لازم توفيه..

حلوة الصورة

mimi يقول...

ايه ده؟؟؟؟؟

الرعد الزئبقي قاللي وما صدقتش ... احنا جرالنا ايه؟
فين مربع الشر ... ليه مش عاوزنا ؟

ليه مش عاوزنا نقرا خواطرك ؟

انت بجد مش عاوزنا؟

غير معرف يقول...

لو قفلت مدونتك ... أنا هقفل مدونتي وأنت عارف أنا مين ...

احساس طفلة محبة للرومانسية بس واقعية يقول...

هو لية كدا ؟

دا انت بتضامن مع فراشة عشان وردة ترجع
تقوم انت تمشى اية الحكاية دى يا جماعة ؟

طيب فتحتوا المدونات لية وتواصلتم مع الناس لية ؟
اكيد كان ليكم هدف اهو جة وقتة عشان تفتكروة

يعنى لو مستفدتوش من المدونات اوكى قولوا مستفدناش
بس انت بتقول ان عقلك بس اللى اعلن القرار
ووردة قالت انها اجازة بس وانا بتحب المدونة والناس اللى بتتواصل معاهم

طيب امال اية ؟
هو احنا زى ما بنقولكم رأينا فى اى بوست لازم نقول رأينا فى القرار دا كمان مع مراعاه اننا منعرفش الاسباب وان القرار الاخير ليكم بس نتمنى اعادة النظر فية بس فى كل الاحوال ياريت متقفلش المدونة خالص يمكن فى يوم ترجعلها

ربنا يوفقك
تقبل مرورى

mimi يقول...

استقالتك مش مقبولة يا حضرت

ساره يقول...

احمد
والله زعلانه من كلامك
ليه كذا :(

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

احمد احمد احمد
بلاش كده
هترجه يا احمد
طب بص ارتاح شويه وبعدين ارجع تانى كلنا مرينا بمثل هذه المواقف والله بس ده مش النهايه
بجد يا احمد بنعزك وبنحبك كلنا وانت اخ لينا جميعآ
ياريت ترجع عن اللى فى دماغك
ومنتظرين عودتك
انوسه

غير معرف يقول...

شو ياجماعة حرام عليكم حرقة الدم هذه

كل يوم نلاقي حد عاوز يسبنا ويقفل المدونة

مش من حقكم تتركونا بعد ما اتعودنا عليكم

ولو احنا هونا عليكم انتوا متهونوش علينا

ايه ياحمد مش بعدت فترة ورجعت لينا تاني والحمد لله

رجعت غيرت رأيك وعاوز تقفلها ؟؟

والله تعيانة ومش قادرة اقوم عن السرير ولما شفت كلامك انقهرت :(

بص قول الي تقوله لكن مش هتقدر تتركنا احنا قاعدين هنا ومش هنسيب المدونة وهذه مدونتنا كلنا

مش مدونتك لوحدك

ومش هنقبل منك ولا كلمة الا انك مقدرتش تفارقنا

رووق اعصابك وفكر كويس

ربنا يريح بالك ويسعد ايامك

رؤية يقول...

تؤتؤتؤ
اهو كدا بجد نزعل منك

منتظرين عودتك
وذهابك غير مقبول

تحياتى

ريمان يقول...

لييييييه بس كده

طب فكرى تانى


مش تسيبى مدونتك

بجد تبقى غلطانه لو سيبتيها

الفراشة الصغيرة يقول...

احمد ليه

ليه عايز تسيب عيلتك وتمشى منها
وتكون مجرد مستمع

لا لازم تتكلم احنا نسمعلك احنا نتكلم وانت تسمع

لازم يكون ليك صوت
ممكن تسكت شويه
لكن لازم تتكلم وتقول اللى جواك

ارجو انك تتراجع فى قرارك
لاننا عايزينك معانا

حياتى نغم يقول...

السلام عليكم / بداية أود أن أشكرك على كل كلمة كتبتها بمدونتك ومدونتى وعلى تواضعك وتواصلك وجميل خلقك جزاك الله كل خير .
وعن قرارك لك الحرية فى غلق مدونتك ولكن على أمل بفتحها بعد فترة أو غلقها لتفتح غيرها المهم ألا نفتقد إنسان طيب من أسرة التدوين كما أطلقت عليها .
وفقك الله فى كل أحوالك وأصلح بالك .

Soul.o0o.Whisper يقول...

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

ايييييييييييه داااااااااا؟؟؟

لييييييييييه كدااااااا؟؟؟

بئالى يومين تعبانة و لا حد سأل عليا
قلت ماشى مش مشكلة ...

إنما كمان أرجع ألاقيك عاوز تقفل المدونة ؟؟
اهو دا بئا اللى مش ماشى ...
دا واقف و متبت كمان
و مش هيتحرك من مكانه

نعم؟؟
حضرتك بئا عاوز تمشى ليه؟؟؟
فين الدفاع بتاعك يا متهم ؟؟
لالالالا
الكلام اللى انت كاتبه فوق دا ماينفعش
مابيتصرفش عندنا

عاوز أجازة ..ماشى
ماعترضناش

إنما توصل لحد قتل؟؟
قصدىىىىى قفل ؟؟
لالالا



عارف احنا غلطنا ايه؟؟
ان كل واحد بيفكر من وجهة نظره بس
و بيعمل اللى شايف انه الصح
و اللى شايف انه فى مصلحة الجميع

فى انه ممكن يكون قرار غلط
و مش فى مصلحة حد

على العموم خد وقتك
و فكر مرة تانية
بس ياريت بلاش قرارات مفاجئة كدا


دمت بود

جارة القمر يقول...

أحمد

بجد انا بكتب وانا بعيط

ماتسيبناش


احنا محتاجينك ارجووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووك


ارجع بقرارك


مش ممكن تسيبنا ماينفعش

أحلفك بالله عشان كل اللي بيحبوك لازم ترجع


لازم


لازم

ماينفعش تسيبنا حنفقد حاجات كتير لو مشيت وسبتنا

مستنياك

yoyo يقول...

لا يا احمد
بجد صدمتنى اوى اوى
هو دا الاتفاق يا احمد
حد يقدر يبعد عن ناسه واحبابه بالشكل دا
طيب حتى لو انت قدرت احنا مش هنقدر نستغنى عنك
بجد مش من حقك يا احمد قرار زى دا
هو احنا مش لنا حق عليك برده

طيب على الاقل اعتبرها مجرد اجازة بسيطة وترجع لنا من جديد
فكر تانى لا قرارك دا صعب اوى علينا
ومرفوض شكلا و موضوعا
انا فى انتظار عودتك تنور مدونتك ببوست جديد
وتنور على التدوين كله
ولو سمحت يا أحمد ياريت تطمنى عليك

دمت بالف خير وصحة
تحياتى
يويو

عمرو جويلى يقول...

أحمد لقد أطلقت علينا أسرة المدونيين قبل ذلك فلماذا تريد أن تنسلخ منا ونحن نحبك لابد أن تعود عن رأيك يا أحمد لقد إفتقدناك لمدة إسبوع فما بالك بغلق المدونة
ياأحمد كلماتك تغذى الروح والمشاعر فلا تحرمنا منها
أرجوك

وردة يقول...

تقفل المدونة مرة واحدة
ليه بس
هي عملتلك ايه؟؟؟
ياراجل حرام عليك
اخد اجازة يومين ارجع الاقي الدنيا كده
ناس مش عاوزة تكتب وناس بتقفل
خير اللهم اجعله خير
بص علي التعليقات كده
في ناس حتقفل مدونتها بسببك
وناس حتموت نفسها ومنهارة
حتشيل ذنب كل دووول
طب نتكلم بجد
لا والله يا احمد بجد
لازم تراجع نفسك
مش قفل المدونة هو الحل
ولا حتي الاجازة
اسألني انا
الهروب حيجيب هروب وحتهرب من دنيا صغيرة"مدونتك "لدنيا اكبر حتهرب منها برضو!!!
واخرتها ايه
تقدر تقولي اخرتها ايه
مش هو ده الحل
انا كنت مقررة مش حدخل ولا حتي حنزل تعليق واحد
بس دخلت دلوقتي لاقيت ميمي بتقول احمد حيقفل مدونته دخلت عندك لقيتك فعلا حتقفلها
امال مين حيرجع وردة بس
البت ديه عنيدة ودماغها ناشفة
وراسها والف سيف مترجعش
وفراشة غلبت معاها بصراحة
اتصرف بقي
انا تعبت معاها
ههههههه
ايوة اضحك كده
وزي ما قولت عند فراشة انا ليا بوست في ذمتك
حتنزله فين بقي لما تقفل المونة؟؟؟
قولت هدنة ماشي مفيش مشكله
بس الهدنة المفروض تكون ساعدتك تحل مشكلتك مش تخليك تقفل مدونتك خالص
انا مش لاقية كلام اقوله
انا كنت بفرح جدا لما الاقيك بتسأل عني
وبتتابع المدونة
مينفعش تقول خلاص بح مفيش مدونة
من الاخر
مفيش قفل مدونة
اوكي
ده اخر كلام عندي
وبكرة ان شاء الله الاقي بوست جميل منور المدونة
ولو سمحت احجزلي اول تعليق
اوكي
يالا سلام
سلالالالالالالالالالالالالام

وردة يقول...

نسيت اشكرك علي حملة التضامن اللي عملتها علشاني
ربنا يكرمك بجد
بس تقدر تقولي حرجع ازاي دلوقتي
انا اساسا تعبانة ومش عارفة انزل حاجة ولا اكتب ولا كلمة وعلشان كده اخدت اجازة
طيب شجعني
نزل بوست حلو كده يشجعني ويفتح نفسي علي الكتابة تاني
لكن تقفل المدونة
ده انت كده بتقفل الدنبا في وشنا خالص
بجد يا احمد منتظرة بوست جديد
مش عاوزة انتظر كتيير وحياة القطط بتاعتك
ربنا يجعل كلامنا خيفيف عليهم
ههههههههه
سلام المرة ديه
حروح
وحنتظر ردك
سلام

gogo!sf يقول...

بجد يا احمد انا متأكده ان الكلام ده مش هيحصل ومش ينفع ان فرد من الاسرة مرة واحده يقول انا مليش اسرة ده مش حقك لوحدك وده حقنا عليك

لانك بجد اخ محترم ومحبوب جدا لينا كلنا
وحرام تحرمنا من موهبتك اللى بتهز مشاعرنا جميعاواحنا بنقرالك

تعبان استريح
زعلان ابعد شويه
مخنوق ... اكيد هتقدر تتغلب على خنقتك
ولو مجروح اصبر الصبر افضل دوا
=====================
ملحوظه:

نأسف لعدم قبول طلبكم بالاستقاله
لاحتياجنا الماس لموهبتكم وقدرتكم
على زرع الامل فى قلوبنا

عاشقه الاحزان

جـــــوجــــــو

عاشقه الرومانسيه يقول...

قفل المدون مش حل
ورأيى فى موضوع المدونه ده انت عارفه سلفا
احمد
ارتاح شويه وارجع
عيد افكارك
حاسب نفسك
بس بلاش تقفل المدونه
اول واحد هيتوجع من قفلها انت
اى حد هيقولك انه هيزعل علشانك
بعد شويه هينسى
صدقنى
الانسان من طبعه النسيان يااحمد
بلاش تكون فى الحياه صفحه منسيه

ياريت تفهم كلامى كويس
وماتزعلش منه

مستنياك قريب جداااااااا
لانك راجل جدع وهتعرف تعدى محنتك والمك مهما كان حجمه
انا متاكده من ده

فكرة من الزمن ده يقول...

يا احمد ليه كده اي شيء في الدنيا مايستحقش انك تقفل المدونة
مهما كان لان قفل المدونة بمثابة اننتحار يعني انهاء وجودك في عالم جميل
كلنا بنحبك ورافضين قرارك ده وده حقنا عليك انك ماتمشيش
واذا كان في حد من حقه يقفل مدونته يبقى
واحدة افترقت عن شخص هو كان السبب في انشاء مدونتها ومع ذلك ماقفلتش المدونة
ممكن تبتعد لفترة تهدا ترتاح وترجع تاني
لان الكون بيمشي ودوام الحال من المحال وبين لحظة والتانية ربنا ممكن يغير الحال ونلاقي الشيء اللي فقدناه
ارجع يااحمد لو سمحت
كل الناس اللي بتحبك دي ليها عليك حق
وانا ونميمايتي وتندر لينا عليك حقين مش حق واحد
ومش هانسمحلك تعمل كده

فكرة من الزمن ده يقول...

يا زعيم عصابة الكلمات بصفتي فكرة من الزمن ده من منحتك لقب
زعــــيم عــــــصابة الــــــــــــــكلمــــــــات

قررنا بالاجماع معاقبتك وارغامك على كتابة بوست فوري بالعدول عن قرار الاستقالة واستبداله باجازة صغيرة جدا لحين اعتدال المود الشخصي لحضرتك وهذا قرار لا رجوع فيه
مش معقول مش لاحقين نفوق من فراق لفراق حرام عليكم

فشكووول يقول...

فيه ايه يا احمد
ايه اللى مزعلك
هو فيه حد من المدونين زعلك فى حاجه
ولو كان حد زعلك انا غلطان لك بالنيابه عنه
بس لو كانت اللى فى قلبك هى اللى زعلتك .. طب احنا زنبنا ايه
عيد التفكير تانى وعلى فكره التدوين ممكن يداوى جروح كتير وعلى الاقل ممكن تتلخم فيه وما تفكرش فى حد ولا فى حبيب ولا يحزنون
تحياتى

غير معرف يقول...

وييييينك ياحمد

خلاص بقى ارجع طمني انك بخير وهتغيب شوية وترجع

يلا بقي متكسفش الناس الحلوين الي قلقانين عليك

منتظرررررررينك وهنتحل المدونة وهنعلق عندك كل ثانية والمدونة هتنفجر وانت الخسران

شكلك معمولك عمل ياخويا اجيبلك حجاب ب500 جنيه يطرد الشر عنك :)

هههههههههههه

يارب تكون هديت وترد علينا

دمت بالف خير

د/عرفه يقول...

ليه كده يا احمد

انا متاكد انك مش هتكسف الناس دى كلها

يمكن محتاج شوية راحة
ماشى مش مشكلة ممكن تاخد اجازة صغيرة وترجع تانى اقوى من الاول

منتظرين عودتك يا احمد

فراشة يقول...

لأ بقه يا شيخ حرام عليك
هو انا حلاقيها منك ولا من وردة
انتم حتجننونى
بس على مين
زى ما خلتها نطقت ودخلت عندى اخيرا بس طبعا ده بعد التضامن الرائع اللى انت عملته مش عارفه اشكرك ازاى عليه
المهم نرجع تانى زى ما خلتها تراجعت اخيرا عن موقفها وعدلت من الايقاف تماما الى فترة راحة فقط
انا برده وراك
هو فيه ايه يا احمد بس
يعنى انت تتضامن معايا لرجوع وردة وبعدين انت تمشى
حلو قوى واضح ان مدونتى حتتحول لنداء للمدونين الزعلانين
طب لو عملت نداء لاسماء واحلام فى وجدانى فى بوست مخصوص حترجع ولا برده حتعذب الواحد زى الست هانم وردة
حاول بجد تتراجع عن الفكرة دى
احسن انا خلاص المرة اللى جايه انا بجد اللى حعلن اغلاق مدونتى نهائيا
وانا بصراحه ربنا ما يوريك لما باخد القرار صعب ارجع فيه
ذنبى فى رقبتكم بقه

عندى اقتراح دلوقتى معظم المدونين مشغولين فى الامتحانات ومش فاضيين ممكن دى تكون فترة هدنة لينا كلنا نريح فيها ونفكر ونرتب افكارنا من جديد
وكمان نكتب على الورق كل احساستنا ومشاعرنا وموضوعتنا ونخليها لما نرجع وتنزل بعد الامتحانات
ايه رأيك يا احمد
انا اقترحت على وردة نفس الفكرة واعتقد ان الموضوع بدأ يلعب فى دماغها الى حد ما
انا عارفه انى رغاية وطولت عليك
بس بلاش كلامى ده يكون كله على الفاضى
مستنيه ردك
وبلاش تسرع
حرام عليكوا هو انا دخلت عالم التدوين عشان تعملوا كده فيا
سلام يا احمد
مهما شكرتك على موقفك من التضامن لرجوع وردة مش حعرف اعبر بجد
يظهر انا عليا الدور اعمل تضامن مع نفسى لرجوعك

MǿиY El-Shreef يقول...

انا زعلانه منك يااحمد

:((

zainab يقول...

أحمد


ليه كده أنا مش مصدقه أنا قريت و رجعت قريت تانى فكرت انى مش واخده بالى و كدبت عينى

ليه يا أحمد كده

طيب قوللى لو عايزين نقرأ جمله حلوة مليانه احساس نقرأها فين

لا يا أحمد فكر تانى

nasira2 يقول...

اسماء واحلام في وجدانى

الاسماء عمرها ماتموت

والاحلام ايضا عمرها ماتموت

والوجدان يبقى موجود وعمره مايموت هو كذلك

لذا انت اقوى من كل الظروف

يجب عليك الاستمرار مدام القلم انطلق

وسطر من اروع الكلام والحروف

واخرج من الأعماق والخيال كل ماهو جميل

وطيب لازم عليه التحدى والعزيمة القوية

التى نسيطر بها على كل اتعابنا في هذه الحياة

انت ابدعت وبرهنت وكان اروع من التصوير

لذا اكمل مشوارك فأكيد ان الله سيعينك

على كل الصعاب فقط اعزم

تمنياتى لك بكل خير وبكل ماهو جديد

دمت برعاية الله وحفظه

محبتى وسلامى