BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

السبت، 1 أغسطس 2009

كنزى

السابعة صباحا واحدى عشرة دقيقة
وقت التفائل

كنزى فى الحياة هو حبك
فكيف لا تشعرين انى احبك
ابتسمى حبيبتى فانا الغد
انا قاهر الماضى
انا بسمتك فوق الخد
ما للجراح تسكن قلبك
والياس فى سمائك ممتد
الا تشعرين بنبضى فى وجودك
احقا تكذبين احساسك الى هذا الحد
تراجعى عن انسحابك ، فالقلب يبكى
والشجار بين الافكار قد اشتد
قبل اقترابى
كنت اراكى ملاكا فوق الاغصان
قريبا من العين والقلب بعيدا عن اليد
واليوم اراكى انثى فى ربيعها
قلبا ما زال فى المهد
اراكى شط الحنين فى بحر احزانى
فاسمحى لى ان ارسو على شطك
قبل ان يرحل المد
اعلم ان صمتى يثير احساسك
فلا تستسلمى له
لا تستسلمى للامس
فأنا آتى اليكى
وانا للامس الطريق السد

64 التعليقات:

mimi يقول...

أول تعليق ؟؟؟؟؟؟؟؟

لا مش مصدقة بتهزروا

mimi يقول...

دموع الفرحة غرقت جدران المدونة ..


ميمي ... متعيطيش يا ميمي

( صوت قطط المدونة بياخدوا بخاطري)

mimi يقول...

مش هاين عليا

امشي وأسيب الصدارة اللي أنا فيها دي

شماتة من هنا في وردة وفراشة

أأأأأ

mimi يقول...

أحمد ...


كفاية كده وأقفل التعليقات

اقفل الباب عليهم

وردة وفراشة وجارة القمر
ويوي

وكل المحتلين

أأأأأأ

mimi يقول...

انا قريت كده تخاطيف وجيت جري

البوست فرحني أوي ... فيه تفاؤل وأمل

نياااااااااااهااااااااا

محلاها عيشة المحتل

متهني وباله مرتاح

mimi يقول...

هيه الريدر باظ عن الناس

ومش قاريين ان فيه بوست جديد

شكرا أونكل بلوجر

شكراااااااا

yoyo يقول...

مسائك و صباحك سكر

وحشتنى كلماتك و همساتك الساحرة
هأنا اعود وكلى شوق و حنين
يارب تكون بالف خير يارب

yoyo يقول...

ارجع من تانى للاحتلال بقى
بصراحة وحشنى جدا انى احتلك
يالا على البركة

mimi يقول...

مبروك علينا البوست الجديد

بجد بجد بوست بقالك كتير مكتبتش زيه في تفاؤله وبالراحة النفسية دي

أنا فرحت من قلبي للكلمات دي

بصراحة فرحة أكبر من فرحة أول تعليق

تسلم ايدك

تيلم أفكارك

ربنا يخليك لياااااااااااااا

ومش يحرمني منك ابداااااااا

mimi يقول...

الي يويو
==================
يويو وحشتيني

yoyo يقول...

بما انك صاحب اول زيارة ليا من بعد الغياب
يبقى من خلالك هاقول لكل اصحابنا و حبايبنا و حشتونى جدا جدا

اسماء واحلام فى وجدانى يقول...

طيب انا سيبتك تلعبى براحتك

لازم تخبطى فى الناس الغالية عليا دى

هما مش موجودين بس انا موجود

احذر يا اخ ميمى من هجوم عليك

وبلاش تخبط فى حد غالى عليا

yoyo يقول...

ميمى
وحشتنى جدا جدا
اخبارك ايه يا قمر

yoyo يقول...

مش عارفة احتل مين ولا مين بصراحة
الواحد عنده حماسة كبيرة للاحتلال بقى
ربنا يستر على الجميع
هههههه
شريرة بقى

اسماء واحلام فى وجدانى يقول...

وكمان يويو

ياااااااااااااااااااااااه

مش معقول يويو

كنتى فين يا محتلة

حمد لله على سلامتك

yoyo يقول...

الله عليك يا احمد و الله تسلم
كنت محتاجة اشوف و احس بكمية كبيرة كدا من الامل و التفاؤل

yoyo يقول...

الله يسلمك يا غالى
اهوا موجودة بقى
عمر الشقى بقى

yoyo يقول...

كنزى انت
ثروتى ومالى فى تلك الحياة
نور يفيض من العين فيحينى
شوق ينبع من القلب فيروينى
عطر يفوح من الروح فيطربنى
انت انا وانا انت فلا تحرمنى منك يا انا

mimi يقول...

احمد خليك محضر خير

انا مخبطتش في حد

ماشي؟

ماء تشرين يقول...

اععععععععععع نفسي احتلك مره

ماء تشرين يقول...

ياعنى انا كل يوم ادخل عشان الحق البوست وبردو مفيش فايده اعمل ايه بس ياربي

ماء تشرين يقول...

طيب انا عيزاك متكتبش غير في الوقت ده اصل انت اول مره من مده تكتب بالتفائل ده يارب يكون كل وقتك كده


ماء تشرين

yoyo يقول...

و الله يا بنى الواحد مش هاين عليه مش يحتلك
احتلال محترم كدا
بس اعمل ايه عاوزة احتل اكتر واكتر
الظاهر ان الواحد ادمن الاحتلال
اهئ اهئ اهئ
هههههههه

yoyo يقول...

أحمد
اوعى لا سمح الله كدا
تفتكر ان انا توبت عن الاحتلال
نووووووووو
على راى الست صباح
بيقولى توبى توبى
ازاى بس ازاى
هههههههههههه

فرفشة الوان يقول...

شعرجميل جدا وطالع من القلب

yoyo يقول...

يالا بنى اعتقد بقى ان هوا السطوح على المدونة
مش له حل
وحتى كمان الجو حر
اهوا مش بحرمك من حاجة اهوا
طيبة طيبة يعنى مش اى كلام

الفراشة الصغيرة يقول...

احمد يا مبدع

والله مبدع يا واد

الفراشة الصغيرة يقول...

بجد يا احمد الكلمات جميله قوى

حاولت انى اتابع واحتل

بس للاسف معرفتش

يلا المرة الجايه ليا

اقولك على حاجة بينى وبينك
بس اوعى تقول لحد
لما تنزل المرة الجايه بوست
رنلى قبل ما تنزله علشان اعرف

ههههههههههههههههه
بس يا ترى بقى هترنلى على ايه
اوعى تقولى الكوز عيب
احنا معندناش

قرر انت بقى وابقى قولى

سلامووووز

adel يقول...

اخيرا ياعم حبة تفاؤل
وايه الكلام ده بس (وش بيغمز)
ياسيدي ياسيدي
الله يسهل له ياعم

وديمها نعمة علينا يارب

ههههههه
زي بايعيتن الفول كده

ديالا يقول...

ياااااااااه اخير ا بوست فرح


الحمد الحمد لله

ايوه كده


ازيك ياميمي نورتي بجد المدونه


احمد ياريت كلنا نعلق عند ادم المصري ونحسس ان احنا مش عايزينه يقفل مدونته شكله بجد تعبان جدا

فخلينا كلنا جمب بعض ونقف جمبه




بس بجد بقي فرحانه ان اخيرا لقينا بوست فرح

ربنا يجعل ايامك كلها فرح

غير معرف يقول...

مبروووك رجوعك من تانى ومتقفلش التعليقات عننا تانى لو سمحت يعنى

لان البلوج دا بتاعنا كلنا ماشى

هههههههههههههههههههههههههه

كلماتك جميله اوى يا احمد تسلم ايدك

متحرمناش من بوستاتك الجامده دى تانى


حنين

ليس فقيرا من يحب يقول...

ابتسمى حبيبتى فانا الغد
انا قاهر الماضى
انا بسمتك فوق الخد

كلمات روعه واحساسك اروع
دائما فى ابداع

تقبل تحياتى

Rania Lelah يقول...

صديقى طال غيابى عن مدونتك الرقيقه و كلماتك الرائعه ... مازلت على عهدى بك دمت مبدعا

رحلتنا في الحياة يقول...

مش مصدقة بجد ان اخيييييييييييرا فيه حاجة كلها تفاؤل وحب كدا ربنا يسعدك دايما كدا ياااااارب وتكتب دايما حاجات مليانة بالتفاؤل الظاهر انك خفت على القطط قولت الطيب احسن :))
تسلم ايديك بجد كلمات جميلة واحساس اجمل كالعادة

وردة يقول...

احمد ازيك
ايه اللي انا شايفاه ده
بوست ومتفائل
ايوة كده المدونة نورت انا حسيت ان الدنيا كلها بتضحك
هههههههه
طبعا يا بني بدل البوست اللي فات اللي كله بكي ده
حد يبكي في الصيف
حروح اشوف البوست وارجع حالا

وردة يقول...

"كنزي في الحياة حبك"
الله الله علي الكلمة ديه جبتها منين يا بني ديه حبها كنزك امال هي حتكون ايه بس
جملة غاية في الروعة

"انا قاهر الماضى
انا بسمتك فوق الخد
ما للجراح تسكن قلبك
والياس فى سمائك ممتد
الا تشعرين بنبضى فى وجودك
احقا تكذبين احساسك الى هذا الحد"
اد ايه حسيت قوتك ووقوفك جنب حبيبتك
اد ايه دعمك ليها علشان ترسم ضحكة حلوة تمحي حزنها
بجد احساس جميل

"كنت اراكى ملاكا فوق الاغصان
قريبا من العين والقلب بعيدا عن اليد
واليوم اراكى انثى فى ربيعها"

حسيت ان حبك في الجزء ده زاد وكبر ووصل اللي زورته
وخلاك تشوفها انثي في ربيعها

بجد
انا فرحانة اوووي بالبوست كده
واختيارك للاسم اسعدني اكتر
ياعني علي رأي كاظم
كله علي بعضه حلو
وحلو اوووي
تسلم ايدك
وبالله عليك ياشيخ
كتر من النوعية ديه
خلي الشعب يفرح ويعيش
سلام يا مبدع
سلام

الفراغ يقول...

بجد خايفه ااقول انك حبيت
خلينا كدا فى الامان وااقول كلام جميل كلام معقول
مقدرش اقول حاجه عنه
ربك كريم
الى لقاء

وحي القلم يقول...

السلام عليكم
ربنا يسعد أيامك دايما

جارة القمر يقول...

هل يعقل ان نتوه ولا نعرف من نكون

هل يعقل أن تتحجر المقل في العيون

هل يعقل أن نفترق وكنا روح في جسدين

هل يعقل أن اكون أنا بدونك أنت

هل يعقل ان ابتسم ونحن نقف على مفترق الطرق

هل يعقل أن أصمت وانا ارغب بالصراخ

هل يعقل أن تصم أذنيك عن كلمات لم أقلها

************

صديقي

أثارتني كلماتك

فأنت دوما رائع

تألق دوما

مودتي

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

احمد

الله على رقة وعذب كلامك بجد فعلا كنزى فى الحياة هو حبك
لانى ارى حبيبى

اراك

اراك في القرب قمرا

اراك في البعد نورا

اراك طيفا وعبيرا

اراك نسيما

احبك فوق الصخر انقشها

ومن حبات المطراسقيها

احبك فوق القمر اكتبها

وبنور النجم ازينها

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

انه عالم الرومانسيه

ما وصفت هو عالم الرومانسيه والحب وهو نادرا ما نجده الان

ولكنه يوجد عندما نعيش الحب بطريقه حقيقيه

احمد كلمات روعه وجميله جدا نابعه من قلب ينبض بالحب



الكلمات رائعه واحساسها اروع

تحياتى لك

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

حرفك أسعد قلبى وملأ كيانى وقفز قلبى فرحا بك **

سعدت بحضورى هنا فى واحة الحب والغرام والاشواق**

أسعدك الله قى الدارين وعند اللقاء **

انوووووووووووووسه

فشكووول يقول...

ازيك يا احمد ...

آه يا خوفى منك يا بدران

العين عليك يعنى انت متراقب

حتروح الشيراتون ... يعنى حتروح الشيراتون اللى فى القلعه

حتموت فى القلعه .. طبعا ما دمت حتروح الشيراتون اللى فى القلعه يبقى حتموت هناك ... هو انا اللى بتقول عليه ده

رزقنا على الله يا احمد

انا ما قريتش البوست الجديد بس ان شاء الله انا داخل انام وبعدين بكره اقراه واعلق عليه

آه يا خوفى منك يا بدران

انا حاعزل واسيب الكمبيوتر واسيب الحته كلها كمان واهرب اروح لآى حته

تحياتى يا احمد

Israa El-sakka يقول...

بجد تحفة و كالعادة كل ما بزور مدونتك بستمتع معلش كنت مقصرة و مش بعدي خالص
مستنية جديدك و البوست جميل أوي في تفاؤل محتاجينه
دمت بود

Israa El-sakka يقول...

و كمان فيه صورة جميلة من إنتقال الأنثى من طور الطفولة إلى طور النضج !! بجد جميل

غير معرف يقول...

السلام عليكم
موضوع جميل
أتمنى التوفيق
خالص تقديرى

mohamed ghalia يقول...

حلوه أوى الكلمات يا أحمد
ربنا يسعدك دايما
قلمك راقى بجد

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

السلام عليكم

ازيك يا استاذ احمد
يا رب تكون بخير
.
.
البوست ده اكثر من رائع تسلم الايد اللى رسمته ...
فيه معانى كتير حلوه بتدخل جوانا بسرعه ونفهما اسرع
.
.
.
شكرا على تلك الاحاسيس التى اكتسبتها من هنا ..

ليتك تتقبل مرورى
فسأكون دوما عندك بأستمرار
.
.
كون كما تحب
.
.
:)
.
.

Unknown يقول...

بوست جميل يا ابو حميد
و كله تفاؤل فعلاً

gogo!sf يقول...

يا عينى يا عينى
ايه التفائل ده كله يارب يا احمد تفضل كده على طول

بجد بوست تحفه
وحلوين اوى الكلمتين دول

ابتسمى حبيبتى فانا الغد
انا قاهر الماضى
انا بسمتك فوق الخد

يارب يسعدك يا احمد ويبعد عنك الحزن والهم

يسلملى قلمك وتسلم ايدك

جوجو

ضحكات الحياة يقول...

السلام عليكم

بوست جميل و كلام أجمل

و مشاعر جميلة

دومت مبدعا

حياتى نغم يقول...

السلام عليكم / كلمات جميله بها من التفاؤل والعذوبه .
يا ترى موهبتنا ممكن تكتب عن رمضان أو حب الخير أو حب الله بمناسبة أيامنا الآن المهم نقرأ لألوان موهبتنا المتنوعه بإذن الله .
جزاك الله خيراً على السؤال فعلاً عندى ظروف وبقدر المستطاع أحاول التواجد والتواصل دعواتك .

mimi يقول...

أنت ... وحياة الغالي لو تروح الشيراتون من غيري لأكون ....

بلاش خلينا متفائلين

هروح معاك يعني هروح معاك

mimi يقول...

يا حلوللي يا حللولي

وده إيه ده اللي بيحصلي

بحب أحتله تمللي

mimi يقول...

واليوم اراكى انثى فى ربيعها


تفتكر ليه الجملة دي أكتر جملة بحبها ؟

مش هسأل حد ... ولا حتي شكري

عمرو جويلى يقول...

السلام عليكم
ما شاء الله
رائع رائع كالعادة يا صديقى
أتمنى لك التوفيق
دمت بكل الود

ساره يقول...

يعنى اغيب 6 ايام تنزل بوستين
ماشي يا احمد ...
لكن عشان روحك الحلوه والتفائل اللي في شعرك المره هذي سامحتك .. اصلا انا ما اقدر ما اسامحك يا ابو قلب ابيض :)

(حلـم) يقول...

الله عليك ياعم احمد

كل الحلوين ..النجوم..الروائع..منورين عندك(وردة..يويو..ميمي..سارة..وعم فشكول..اقدم عاصمة)كدة رضا..كلهم تيجان..


اما بالنسبة لراي في البوست

اكتفي فورا بالانضمام الي راي السيدة وردة في كل حرف..



اخ احمد اولا انت مدون كبير باحساسك

وياسلوبك واكتر من ذلك جماهيرك من المثقفين غالبا

واخيرا انت انسان رائع هذا ما نضحت به مواضيع مدوناتك


لكل ذلك اقدرك عاليا


دمت وفيا لاصدقائك


حلم

صوت من مصر يقول...

مش هقولك غير هايل
والاحلى ان الناس كلها عملت معاك الصح وزياده
ميمى ويويو
وماء تشرين
وكمان عاشقه الاحزان
منورين كلكم

قلب ارهقته الاحلام يقول...

الله عليك بجد

جميييييلة جدا وكلها إحساس

تسلم ايديك يا احمد

ازززيك وازي قططك (:

يارب بألف خيرر دايما

نهر الحب يقول...

الله الله الله الله

بجد جميلة أوى فوق الخيال
تسلم ويسلم احساسك .

كل سنة وانت طيب

دمت بالخير دائما يارب.
وأدام الله عليك السعادة بوجود الحبيب.

خالص تحياتى

نهر الحب

غير معرف يقول...

راااااااااااائعة وفيها حب وتفائل كبير

يارب دايما كدا

ربنا يوفقك ويديم نعمة الحب عليك

دمت بالف خير

Unknown يقول...

مش فاهم يا احمد
تعليقك عندى
؟!!

انا ضايقتك فى حاجة
؟!

فراشة يقول...

ماشاء الله
واضح ان فى حب بجد

ربنا يسعدك وينور طريقك وتعيش هكذا فى سعادة وحب