BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

الأربعاء، 21 أكتوبر 2009

بلا عنوان



أنا مثلك بلا عنوان
كتبتك بدمى فالدمع قد جف من الاحزان
خاتمتك هنا
أما أنا آه من خاتمتى
دربا مظلم قلبُا مُهان
عقلا شارد عن الوجدان
أنا مثلك ولكنك الافضل بلا جدال
فأنت منى
أما أنا فــــ بلا عنوان
أرى الفرح فى عيون الاخرين
ممزوجا بالحب والحنين
أراه فى عينى كـــ دمية بغيضة
أراه وحش ً جبان
وحش ً غرق فى بحر دموعى
فأسرعت دموعى بالفرار
بدأت تتساقط وتتساقط
وأعلنت أمالى أنها للموت إشتاقت
تجاهلنى الموت
فالموت لا ياتى لمن ليس له عنوان
أحقا أنا أنسان
أشك فى ذلك
أشك فى عقلى فى عينى
فى صوتى فى قلبى فى قدماى
أشك فى كل من حولى بلا استئذان
الا أنتِ حبيبتى
أشعر معكِ بالامان
بالحنان والاطمنئان
يا كنزى المحفوظ عبر الازمان
أين انتِ الان

67 التعليقات:

اسماء واحلام فى وجدانى يقول...

تقريبا يويو مش هنا

من فترة والمدونة مفتقدة ناس بدات معايا مشوار المدونة دى ناس انا باعتز بيها اوى تؤام المدونة وردة وفراشة سارة اللى مش بتحب القطط وعم فشكول وسارة احمد ونبض الحياة وثندر زعيم الاشرار وايناس وجوجو وصمت المشاعر وضحكات الحياة وماما الفراغ وغربتى وعادل وعلياء وشيماء زايد والدكتور عرفة وديالا ومونى واسماء وبسمة تنيهدة وزينب الناس دى كلها انا فاكرهم مش ناسيهم وحبيت اذكرهم هنا لان وجودهم اكيد فارق معايا كتير بس طبعا ربنا يكرمها يويو عاملة الواجب وزيادة اوى اوى بتعمل اللى عليها وزيادة وبما انها مش موجودة يلا نهديها التعليق ده بس ربنا يجعل كلامنا خفيف عليها

اسماء واحلام فى وجدانى يقول...

ميمى

غير معرف يقول...

اوووووووووول تعلييييييييييق

غير معرف يقول...

ولاول مرة في التاريخ اكون اول تعليق

لوووووووووووولللي

واخيررررررررررا

غير معرف يقول...

جميييييلة جدا

مزجت الحزن والالم مع الحب والامل

تعبيرك خطيرررررر

تسلم ايدك

زيارب يرجعوا كل الي مفتقدهم ينوروا المدونة من تاني :)

تحياتي ليك

غير معرف يقول...

يؤيؤيؤ لسه محدش جه

هييييييييييييييييييه

احتل بقى

وسعووووووووا

نوارة الامووورة هووووووووووون

كح كح

غير معرف يقول...

ازيك يا احمد واخبارك ايه


؟؟

غير معرف يقول...

اهلالالالالالالالالالالالالالالالالا يابتاع الغاز

ههههههههههههههههه

هو الغاز شكله هو كمان بيعمل شغل جامد مش القطط وبس

هشربلى شويه على الريق اهو عندنا كتييييير

الفراغ يقول...

سلام عليكم
اذيك يا احمد
انت لست مفتقدنى ولا حاجه
بس انا ماليش نفس لاى حاجه
بس جيت اقولك سلام عليكم
واخبارك ايه
وحقيقى قرات ماكتبت ولكنى لم استوعب بعقلى ولا كلمه

أبــــو ضـــيــاء يقول...

الا أنتِ حبيبتى
أشعر معكِ بالامان
بالحنان والاطمنئان
يا كنزى المحفوظ عبر الازمان
أين انتِ الان

تسلم ايدك والهامك اللي يخليك تكتبلنا كده

فكرة من الزمن ده يقول...

ايه ده لازم اقول يالهوي

فكرة من الزمن ده يقول...

ساعةواحدة وانا التعليق الحداشر؟
ماشي
وبعدين اسمي مش موجود لا في الموجودين ولا المفقودين
ماشي

فكرة من الزمن ده يقول...

أين انتِ الان
بقى اقري


أنا مثلك ولكنك الافضل بلا جدال
فأنت منى
أما أنا فــــ بلا عنوان

تناقض
جميل
تسلم ايدك
لكن زعلانة بجد اخس عليك اخس
لاانا هامشي واحرمكم من الحتلالي

ليس فقيرا من يحب يقول...

هيييييييييييييييييييييييييييييه

هييييييييييييييييييييييييييييييه

ليس فقيرا من يحب يقول...

ارفعو ايديكم للسما وقولو منك لله يا جلال

ليس فقيرا من يحب يقول...

مش سا معه بصوت عالى

منك لله يا جلال

adel يقول...

ياعمونا مصر كلها عرفت اني مش بعلق زي الاول عند كل الناس

تفتكر ليه ؟؟؟؟
هاكون اتجوزت بعد الشر

افتح الميل هتلاقي ايميل بالرد

سارة احمد يقول...

ازيك يااحمد؟احنا كمان مفتقدينك ...بس علي فكرة انا ساعات بدخل اقراء اشعارك بس مش قادرة ادخل اون لين...انت مش عارف يااحمد انا تعبانة ازاي وقد ايه زهقنا انا مشكلي مش راضية تخلص وقاعدة طول النهار ادعي ربنا انها تخلص...ادعي ليا يااحمد...لحسن انا مش قادرة...انا سجلت دخول علشان اعلق لك حلوة اوي الكلمات...تسلم ايدك...وربنا يخليك يااحمد اني فارقة معاك

Unknown يقول...

جميل الكلام يا ابو حميد
اووووووووى
جميل بشكل كبير
يمكن اجمل شىء قريتهولك

mimi يقول...

أحمد
أنت بجد حقيقي
إنسان لكن حساس
وربي يديم عليك نعمه
وخصوصاالإحساس
ياما في الكون قلوب
موجودة جوة الناس
لكن كل اللي زبك
يتوزنوا بالألماس
ليهم قلوب وجميلة
تتحط تاج ع الراس
لو إحساسك في مسابقة
هيفوز بأكبر كاس
يا بو قلب جواه دهب
صافي معلوهش نحاس

mimi يقول...

حجزززز

يويو
أيوشة
وردة
فراشة
جوجو
إيناس
د/ سول همس الروح
منوش
فكرتي
رودي
إحساس طفلة محبة للرومانسية
دودو عاشقة الرومانسية

نسيت حد؟

mimi يقول...

أحمد تسلم أفكارك

بجد بوست هايل

ليس فقيرا من يحب يقول...

يخرب بيت النت وسنينه

النت بيتغابا بالقوى

يا عم احمد بس ملحوقه احنا ورانا ايه

ليس فقيرا من يحب يقول...

ازيك يا ميمى

وحشااااااااااانى يا جميل

اخبارك ايه

ليس فقيرا من يحب يقول...

طبعا انا قريت اكتر من مرة

وبجد كلماتك روعه يا مبدع

وبجد فكرة القصيده اكتر من رائعه

تسلم ايديك

ليس فقيرا من يحب يقول...

الحق اقول اقعد بالعافيه

قبل النت مايعملها تانى

اقعد بالعافيه

ليس فقيرا من يحب يقول...

الحق اقول اقعد بالعافيه

قبل النت مايعملها تانى

اقعد بالعافيه

romansy يقول...

انا الان ادقق فى تلك الكلمات
كيف وصلت حروفك لتلك الاحاسيس والمشاعر
يا ذو المشاعر الرقيقه

mimi يقول...

رانيا

منورة هنا وأي مكان تروحيه

والنت ده أنا زعلانة منه

ازاي يزعللك كده؟

هههههههه

انتي كمان وحشتيني بجد

mimi يقول...

حد شاف فكرتي؟

فكرتي يا حبيبتي

انتي فين

وحشااااني جداااااااا

mimi يقول...

يويو

؟؟؟؟؟؟

أين أنتي ؟؟؟؟؟؟

عمرو جويلى يقول...

السلام عليكم
كلماتك على الرغم من روعتها
إلا أنها يغلفها الحزن والأسى
خالص تقديرى

غير معرف يقول...

ايوا ياميمى نسيتى

نسيتينى

عاااااااااااااااا

اهئ اهئ اهئ

زحلانه زحلانه زحلانه

yasmina يقول...

ياااااااااااااه
بجد الكلام اكتر من رائع

بس

حزينة اوى وصعب اوى ان الانسان يكون ويعترف انه بلا عنوان
وبجد هايل واحيى حضرتك عليه
عشان قدرت تحسسنا بدة وكانه حقيقى
بعد الشر يعنى
ههههههههههههههه

تحياتى دايما
سلام


وفعلا بجد كلنا مفتقدين يويو
وترجع بالف مليووووون سلامة
وكفاية انها فى بالنا كدة على طوووول


سلام

حياتى نغم يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

رااااااااائعة وراااااااقيه دمت فى تقدم وإبداع .

إسكندرانية يقول...

انا ايضا بلا عنوان
انادي الموت فلا يجيب
القاه صدفة عند الاغراب
ولكنة لا ياتي الي من ليس لهم عنوان
امثالي ينادون بدون صوت
وجوة بلا ملامح
اناس بلا اجساد
ارواح معلقة بين السماء
تذكرت يونس
انا يونس ونسيت مين يونس
انا يونس في بلاد الشوق
نسيت قلبي حدا اهلي
ينفع احب من غير قلبي حد يرد عليها وعليا

انا يونس ياولاد الهلالي

دمت مبدعااا

صبرني يارب يقول...

الحقيقه انا الى جابنى الصوره بتاعة البوست

شوفتها وانا فى مدونة الؤلؤه

الصوره دي كانت متعلقه فى بيتنا القديم مش عارفه الواحد لما شافها كده تحركت ذكرياته

وجيت قريبت البوست ما شاء الله بوست جميل اوي
تسلم ايديك

فكرة من الزمن ده يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
فكرة من الزمن ده يقول...

لا تندم لا تعتذر
فذنبك في الكلمات مستتر
يموج قلمك بافكار
وبفكرة واحدة قد غدر

فكرة من الزمن ده يقول...

انا فعلا ما ذكرتش اسمك وده لانك موجودة دايما ويارب دايما



هههههههه
لا معجبتنيش الحجة ديقول حجة غيرها

فكرة من الزمن ده يقول...

يمكن تقصد اسمي موجود على الجملة دي

(على فكرة الكلام ده مش كلامى الكلام ده منقول من قلب انسان )

انا فعلا كل ما اجي اعلق اشوفها احس اني اسمي مكتوب بس تؤتؤتؤتؤ لالالالالالا
بردو مش مقتنعة
يالا قول ايه هي المفاجعة بقى
علشان احاول اقنع نفسي باي حجة من دول وخلاص

فكرة من الزمن ده يقول...

لالالالا
بببببببببرضو موجودة دايما دي مش داخلة دماغي ما كل الناس موجودة دايما
خلاص خلاص
قول المفاجعة بقى

فكرة من الزمن ده يقول...

لا ماشوفتش التعليق كان فيه ايه اكتبه تاني طيب وامسحه
هههههههههه

فكرة من الزمن ده يقول...

لا للاسف ماليش اي وسيلة اتصال باي حد
لكن الحكاية تقلق هو في ايه بجد قلقت

نهر الحب يقول...

الموت يلاحقنا فى كل مكان
يلاحق من له عنوان ومن ليس له
فلا مفر منه؟.

جميلة أوى ياأحمد
وقفت عاجزة عن التعبير أو وصف ما بداخلى .

بجد يسلم احساسك وتسلم يارب.


خالص تحياتى


نهر الحب

نهر الحب يقول...

على فكرة أنا كنت قولت قبل كده انى مش عندى نت فى البيت.
ده سبب التأخير.

الله يسلمك ياأحمد.

يارب تكون بخير وصحة جيدة.

وحي القلم يقول...

السلام عليكم
أنا بجد منبهر بأسلوب حضرتك المبدع
أدام الله احساسك الرائع

mimi يقول...

حنين

انتي اصلا جيتي قبلي يا عسولة

طيب أحجزلك إزاي؟؟؟؟؟

صوت من مصر يقول...

العنوان مكتوب جوه الجواب نفسه

gogo!sf يقول...

انا اهو طبعا

ايه يا عم الكلام الجامد اوى ده

والله حته بوست تحفه

gogo!sf يقول...

ممكن يا احمد اخد البوست ده كوبى بليز

لما تقولى اوكى هعمله كوبى

Soul.o0o.Whisper يقول...

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

التعليق دا مش لأحمد أكيد دا لميمى ...

شكرا يا ميمى لأنك حجزتيلى
نردهالك قريب ان شاء الله :)

Soul.o0o.Whisper يقول...

ممممممممممممممم

يعنى حقيقى مش عارفة اقول انها يائسة
لأن الحمد لله فى أمل فى آخر القصيدة

دى علامة صحية :)

بس ان تجارب أو مواقف تخلى الانسان يفقد كل صلته بالدنيا بالشكل دا

علامة مش صحية خاااااالص

دا حتى ماعدتش واثق فى نفسك
لالالالالا
مش كويس خالص



أمال بس عمال تقولى واخد حصانة و بتاع .... مش باين


ياللا سلام بئا

donya يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
donya يقول...

اول زياره

مدونه جميله

القصيده حزينه رقيقه

الغريب ان بعد ده كله فاالحبيب لايشعر بالامان الا بجوار حبيبه
عجيبه ومحيره مشاعر المحبين


ان شاء الله اتابع معاك

*تحياتي

بعتذر عن التعليق السابق اللي مسحته
كان في غلط

سجود يقول...

ماشاء الله الموضوع جميل
بس عندي تعليق علي
احقا انا انسان
اه انسان عادي يعني ولا يهمك هههههههههه
لالا بجد جمييييل
ربنا يديم عليك النعمه ديه

Cute Kitty **sookra يقول...

هو انت بقى احمد صاحب كتاب الهامى
انا حملته من اسبوع تقريبا
وقريت فيه كتير وعجبنى اوى
اهنيك من كل قلبى والى الامام سر ياعسكرى
جندى مجند احمد الى الامام سر
تحياتى
وتقبل مرورى
ياكنزى المحفوظ عبر الزمان
اين انت الان
كل منا له كنز محفوظ عبر الزمان ولكن هلى ياترى سيأتى اليوم الذى نفتح فيه هذا الكنز

خوخه يقول...

اولا
انا اول مره ازور البلوج دي وان شالله تتكرر
ثانيا
بجد التوبيك حلو موت
ورائع كمان
اسلوب جذاب جدا وكلمات راقيه
تقبل مروري
تحياتي

سمية قهوة يقول...

بلا عنوان

جميل
تقبل مروري

البروفيسير يقول...

السلام عليكم
ابداع ليس له مثيل
تحياتى

جارة القمر يقول...

للحب هنا معاني تطغى على جمال الكلمات


لوحة جميلة ركبت تفاصيلها بمنتهى الدقة


رائع أنت دوما

جارة القمر يقول...

يارب تكون بخير

The illusionist يقول...

القصيده مضمونها جميل
جدا
ولفت نظرى كام بيت منهم
احساسك واضح انو عميق قوى
من اللى فات كمان
ومساء الخير

جارة القمر يقول...

أشك فى عقلى فى عينى
فى صوتى فى قلبى فى قدماى
أشك فى كل من حولى بلا استئذان

عجبتني كتير الكلمات

with you يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


فأنت منى
أما أنا فــــ بلا عنوان

جامدة يا أحمد جامدة

قلم يطوع الكلمات تطويعا

تحياتي حبيبي في الله

محمد حياتنا

TWEETY يقول...

ازيك ياعمو

انا قولت اجى اسلم على حضرتك

هو ازاى حضرتك كتبت بالدم

هههههههه
انا مفهمتش غير اين انت الان
هو ضايع منك وانت بتسأل عليه
دور عليه وان شاء الله تلاقيه

المهم يارب تكون حضرتك بخير

فكرة من الزمن ده يقول...

هو كله عامل بيات شتوي ليه
فين الشر