BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

الجمعة، 6 نوفمبر 2009

طفلة حالمة



أنتظرتك كثيرا ولم يمت الأمل بداخلى
وها أنت حبيبى قد أتيت
فارس أحلامى على ظهر مـُـهر ابيض
بل أجمل وأجمل مما تخليت
عندما رايت طيفك من بعيد
شعرت أننى من حبك قد إرتويت
نعم حبيبى فأنت لى كل المنى
وأنت أعظم ما رايت
خذنى وراك لمدينتك الخالية
فقد مللت مـُــدنى الخاوية
حررنى من قيودى التى تحاصرنى
دعنى أعيش الحلم معك كما تمنيت
خذنى بعيدا عن كل البشر
خذ عقلى أيضا فالقلب منه قد انشطر
لا أريد غيرى وغيرك على الارض
لا أريد غيرك يسمعنى اذا تكلمت
فالصمت أجمل بيننا

هدفى الغرق فى بحر عينيك
دعنى ألهو وأجرى حافية القدمين
دعنى أغفو بين يديك

احدثك عن الآمى قبل قدومك
أشعر بيدك تجفف دموعى اذا بكيت
لا تمل من صراخى فأنا أنتظرك منذ سنوات
لم يسكن قلبى غيرك
وإن ساءت ظروفى أجد نفسى بك احتميت
طفلة أنا وأنت كل ما لها
طفلة أنا وأنت طفلها وحبيبها
يا فارسى النائم فى ثكنات قلبى
أحينى فى مدينة يحاصرها البحر من كل جانب
الموج الهادى والمـَــد فيه هو الغالب
أحينى بك فأنت لى كل الدنيا
وأنا بك من الدنيا أكتفيت

48 التعليقات:

اسماء واحلام فى وجدانى يقول...

التعليق


الاول


للطفلة


الحالمة

فكرة من الزمن ده يقول...

انا اول تعليق

فكرة من الزمن ده يقول...

دي اسمها كووووووووووسة

فكرة من الزمن ده يقول...

عندك ايس كريم بالكوسة؟

فكرة من الزمن ده يقول...

ميمايتي
حجزززز


حرووف
حجزززز



يويو
حجززز

تندر مش عارفين ماله
حجززز


سارة حجزززز

دودو
حجزززز

اسكندرانية
حجزززز

ماما الفراغ
حجززز

دولة
حجززززز


ولكل المحتلين
حجججزززززز

فكرة من الزمن ده يقول...

اروح اقرا بقى وارجع

فكرة من الزمن ده يقول...

اللللللله
بجد
جميلة ومالاحساس فيها لا يوصف
ليه بقى
لانك بتتكلم بلسان الطفلةالحالمة
وده الغريب
المفروض تتكلم بلسان الطرف التاني


على فكرة

في بوست انا كتبته شبيه اوي لده واكيد من نفس وجهة النظر
لكن اكيد الزعيم زعيم
تحياتي

احساس طفلة محبة للرومانسية بس واقعية يقول...

لم يسكن قلبى غيرك
وإن ساءت ظروفى أجد نفسى بك احتميت
طفلة أنا وأنت كل ما لها
طفلة أنا وأنت طفلها وحبيبها
يا فارسى النائم فى ثكنات قلبى

الله الله اية كل دا يا احمد
البوست جميل ودا الطبيعى بتاعك اصلا
حتى لو كتبت بأحساس الانثى
بس الا هو انا بغيب كتير كدا
اصل لقيتك بتكتب حب وسعادة و كدا
وبعدت عن هدف المدونة الرئيسى
هاهاهاهاهاهاهاهاهاهاها
لا بس حتى فى الحزن مبدع وبتلمس شئ جوانا

اتمنى تكون سعيد دائما ومتفاءل ومحب
دمت بكل خير
تقبل مرورى

احساس طفلة محبة للرومانسية بس واقعية يقول...

اعتبر تانى تعليق صح
:):):)

دا انجااااااااز على فكرة

أريــــــــــــــــــــج يقول...

يا اروع عاشق

ارتشف هذا الحب وتلك المشاعر

واعود

برد يليق بملك العشق


تحيااتي

سارة احمد يقول...

وإن ساءت ظروفى أجد نفسى بك احتميت
طفلة أنا وأنت كل ما لها
طفلة أنا وأنت طفلها وحبيبها
يا فارسى النائم فى ثكنات قلبى
أحينى فى مدينة يحاصرها البحر من كل جانب
الموج الهادى والمـَــد هو الغالب
أحينى بك فأنت لى كل الدنيا
...حلو اوي لما يكون الحب والامان...حلو اوي لما يكون الحبيب الدنيا والحما...يسلام علي المدينة التي يحصرها البحر من كل جانب ويكون نورها الحب ودفئها الامان...فكرتني باغنية ام كلثوم خدني لاحنانك خدني عن الوجود وابعدني بعيد بعيد ...تسلم ايدك يااحمد...يابخت الطفلة الحالمة

romansy يقول...

ملهوفة عليك ومسلمة تقدر تقول مستسلمه......
حاسة أني طايرة في السمااااا وخدني الشوق........
متحيرة ومتغيرة وكأني لسة صغيرة.........
لو بحلم أنا بالحلم دة مش عايزة افوق.......

romansy يقول...

عندما تكون قد غرقت فى بحر عينيها
عندما تعشق وتحتاج الى ضمه يديها
عندما يصبح ذلك القلب يحمل كل الكلمات
اليها
فسوف تكون اجمل حلم واجمل حقيقه هى عاشتها
فما اجملك من فارس احلام

ساره يقول...

احمد
لان قاموس كلماتي قد نبض
ولم يبقى لي الا القليل من الكلمات
التى انا ارى انها لاتفي حقك ولا تعبر عن ابداعك
احيانا كثيره امر من هنا وانسحب بهدؤ لاني لا اجد ما اقول

الطفلة الحالمة يقول...

تعليق بقى للطفلة الحالمة
هو ده مكنش حلم طفلة على فكرة ده حلم انثى وكل انثى بتحلم بنفس الحلم
بس انت صورت الحلم زى ما اتخيلته بالظبط :)
بس هيفضل الحلم اللى جوايا فيه حاجات محدش هيقدر يوصفها ولا يتخيلها
مرسيى بجد يااحمد لو فضلت اقول من هنا للصبح جميييييييييييلة مش هكفى
ومرسيى انك نفذت طلبى

وردشان smilyrose يقول...

اخبارك يا غالى

مش ممكن تفتكرنا بحجز

ههههههههههه

كان حلم جميل ملوش مثيل

حلم بلحظة لقى ولهفة وشوق

حلم بايد تمسح دمع العين

بقلب يضم بحب وحنين

قلب يحس بالم السنين

ياترى هيجى اليوم دا

مش عارفة

عارف اغنية جنات اسمع كلامى وصدقه

كنت بحسها قوى

بس طلع وهم يلا

الحمدلله

اسماء واحلام فى وجدانى يقول...

الطفلة الحالمة

بتشكرينى على ايه بس ده حقك عليا وبين الاخوات مفيش كلمة شكر ابدا

بس ممكن سؤال غلس شوية
ممكن اعرف مين معايا

ليس فقيرا من يحب يقول...

الله على القصيده

جميله ورقيقه بشكل غير عادى

هدفى الغرق فى بحر عينيك
دعنى ألهو وأجرى حافية القدمين
دعنى أغفو بين يديك
احدثك عن الآمى قبل قدومك
أشعر بيدك تجفف دموعى اذا بكيت

بصراحه اكتر من رائعه

تسلم ايديك يارب

donya يقول...

مساء الخير

وربنا وربنا
المدونه دي فيها كوسه جامده
وياريت فعلا تنزلوا طلب ايس كريم بالكوسه عند الانسه اللي طلبته
انا بقي عايزه عصير كوسه
وصينية كوسه بالبشامل
اه
ماهو مش معقول كده ياجماعه

نسيتوني انا كنت جايه ليه
اه

القصيده طبعا جميله جدا جدا
مالهاش حل
يارب ده خيال خالص
تسلم ايدك

وسايبه لك تعليق عندي علي تعليقك في بوست عيد الحب المصري

*تحياتي

Cute Kitty **sookra يقول...

حلوه القصيده زى ماعودتنا


ست فكره ولاعندى فكره انى جايه ولاايه
وعشان كدا موش حجزتيلى ياختى
ماشى محرومه من الشيكولاته طول الاسبوع
هههههههههههههههههههههه

سجود يقول...

احم احم
طيب ليه كده وانا سايبه فلوس في الامانات يعني ليسا فاتحه حساب
وبعدين انا زعلانه والمدونه ديه مش معزومه ع عيد ميلادي بتاع السبت اللي هو هيبدا بعد قليل عشان مش حجزتوا ليا تعليق

donya يقول...

مساااااء الخيييييير

ههههههههههه
انت علي طول كده معترض
مابتعرفش تقول حاضر وتمشي الدنيا
هههههههههههه

ماشي ياسيدي كلمتي اللي مابتنزلش الارض ابداااااا
هتنزل المره دي
لكن المره الجايه لايمكن ابدااااا
هههههههههه


لكن مالها الكوسه
ده انت المدونه عندك من كتر الكوسه المزروعه فيها اخضرت

ماعلينااااااا
ههههههه


تخيااااااتي

سجود يقول...

الموضوع جميل كالعاده
وتقريبا كده انا بقول كل ما تكتب موضوع انا بكتب نفس التعليق فبقول اقرا الموضوع واقول جميل من غير ما اكتب تعليق وانتو تعرفوا رايي فيه
هههههههههههه
ماشاء الله يعني

غير معرف يقول...

وانا بك من الدنيا اكتفيت

راااااااااااااااااااااائعه

تسلم تسلم تسلم

بجد من رائع لاروع دايما يارب

رجعنا الصفحه اهو

عد الجمايل يابتاع القطط

ماء تشرين يقول...

هو انا اسيبكو شويه تقلبوها رومانسيه اومال فين النكد خلص خلاص مش ممكن كده

بس بجد يااحمد ليق عليك اللون ده قصدى ياعنى الرومانسي المتفائل ده ياله عايزقك تملى المدونه وابقه افتكر تحجزلى اشمعنا انا ياعنى

تقبل منى كل الود

سلمى يقول...

فارس على ضهر مهر ابيض
سلم قلمك الذى ابدع فاحسن الابداع
رائعه دائما كلماتك
دمت بخير

donya يقول...

مساء الخير
اهلا بيك اعترض زي ماانت عايز انا بضحك معاك بالعكس الحوار معك جميل جدا
وبعدين موضوع عيد الام ده موضوع طويل جدا
وعميق للغايه

وزي ماقلت لك احنا في زمن في ناس عايزه اللي ماشي وراها يفكرها دايما

ومش معني ان واحده مابتخلفش نحرم جارتها اللي بتخلف انها تحتفل بعيلها اللي نجح مثلا
اصلا هي بتاخد اجر مابتخدوش جارتها المخلفه

والا اعتقد كده احنا بنعترض علي حكمة ربنا

همه 24 موزعين بالعدل

منورني دايما

تحياتي

الفراغ يقول...

الحلم الجميل
اللى كل انثى بتحلم بيه من اول ماتوعى على الدنيا
انه الامل فى غد اجمل واسعد ودنيا ورديه

عرفت تحوله لكلمات كلها رومانسيه
وهو دا الابداع فى غزلك للكلمات

اكاد اسمع صوتى وارى نفسى طفله فى العاشره تنادى فارسها الوحيد فى دنياها الصغيره جدا

تسلم ايدك على الشجن الجميل

Unknown يقول...

مللت مدن خاوية و ذهبت الى مدن خالية

و سلمت عقلك و اسكنت قلبك

فلا اجمل من الحب الى يغطيه الصمت

فانالحروف تموت حين تقال

شكري يقول...

والله مبدع يا ابني

فكرة من الزمن ده يقول...

من شر واحد لشر اتنين هل تسمعني حول

قلب ارهقته الاحلام يقول...

ازززيك يا احمد ؟

اخبارك ؟ ليك وحشة :D

انت وقططك أنا جاية تاني (:

فكرة من الزمن ده يقول...

تعلم فكرة انك شرير
وما الشر على الزعيم بكثير
و بما ان الشر اصبح وفير
فكان حتما ان تغطى الافكار بغطاء وثير
حتى تحفظ برغم الفضفضة في بيييير
وهي عبارة عن افكار لكل الناس في هذا الزمن
اوقات الرخاء والسعادة والمحن

وهنا ادرك شهر مارس الصباح فسكت الديك عن النواح

اكيد جاتله انفلونزا الخنازير
لان الطيور بقت موضة قديمة

فكرة من الزمن ده يقول...

اما اسم البوست الي يشبه البوست ده فهواسمه بوست الفارس وانت تقريبا كنت معلق عليه كمان

فكرة من الزمن ده يقول...

انا معسكرة ومستنية عارفة انك تحوم حول المنتكةوسوف تظهر حالا

فراشة يقول...

انا مش عارفه اعلق
الكلام تحفه

فكرة من الزمن ده يقول...

اكيد لاني اول ماقريت الطفلة الحالمة
كاني باسترجع بوست الفارس ومننفس وجهة النظر لانك تكلمت من وجهك النظر الشريرة مش الشرير
لكن ارجع واعيد الزعيم زعييييم

فراشة يقول...

طب نحاول كده نعبر عن جمال اللى قريته
ولاونى اشك انى حقدر اقول

(حررنى من قيودى التى تحاصرنى
دعنى أعيش الحلم معك كما تمنيت
خذنى بعيدا عن كل البشر
خذ عقلى أيضا فالقلب منه قد انشطر)

كل فتاة تشعر بهذه القيود وتنتظر من يهشم تلك القيود
مااجمل صياغتك وتعبيرك عن كل ما تشعر به هذه الطفلة الرقيقة الحالمة

(فالصمت أجمل بيننا)
ياااااااااه على الصمت بين الاحبه صمتا تملئه كلمات ليس لها حدود لا يسمعها سوى قلبين ولا يفهمها سوى عقلين

يا فارسى النائم فى ثكنات قلبى
الموج الهادى والمـَــد فيه هو الغالب
أحينى بك فأنت لى كل الدنيا
وأنا بك من الدنيا أكتفيت

بجد كلامى خلص مش عارفه اقولك قد ايه البوست رائع

احمد انت مع التفائل والحب بتكون رائع جدا
ما اجمل ما قلت عل لسان طفلتك ذات الطيف الساحر

البوست رائع يا احمد

غير معرف يقول...

أحينى بك فأنت لى كل الدنيا
وأنا بك من الدنيا أكتفيت

ايه الابداع ده ..
بجد اخر سطرين دول ابداااااع هزوني اوي ..:)

الكلمات عجباني اوي والتشبيهات عجباني اكتر ..
والاحساس واصلني اوي عشان كده عجباني اوي اوي ..:)

بجد بجد تسلم ايديك :)

تحياتي

ريتاج يقول...

مساء الخير

الله عليك
بجد انا استمتعت بوجودى هنا بين كلماتك الساحرة

أنا ريتاج مدونه جديدة معاكى
أتمنا ان تقبلونى فى وسطكم

ربنا يحقق احلامك يارب
تحياتى
ريتاج

البروفيسير يقول...

السلام عليكم
ايه الاخبار
تحياتى لما تكتب

غير معرف يقول...

احمد انا مش فاهمه حاجه
مضايقك تعليقى عند ريتاج ؟؟؟

Pink Dreams يقول...

ايه دا

انا التعليقال 43

لالالالالالالالالا بقولك ايه مليس دعوه انا عاوزه ابقى اول تعليق

ولا الغايب بقى ملوش نايب

خلاص تحجزلى فى البوست الجاى والا هعيط

اهىء اهىء

Pink Dreams يقول...

يعنى اقولك ايه بس على البوست

حلو لالالالالالالالالالالالالالالالا

رائع بردو لالالالالالالالالا

طب اقول ايه

بجد البوست تحفه

دمت مبدع

ضحكات الحياة يقول...

مش عارف اصفرلك

بجد بوست جميل جدا و تحفه

بس ده العاتي بتاع الباشا بتاعنا و الشاعر الكبير

و يا رب السعاده دي دايما بس منطورك بتهيألي من ناحية الراجل أحسن لأن فيه واقعيه

دومت مبدعا ان شاء الله

ضحكات الحياة يقول...

عارف مش حكاية واقعية بس التجربه علشان انت شاب يعني

أكيد انت فاهم
هههههههههههههههه

أشوفك علي خير ان شاء الله

غير معرف يقول...

الله رااااااائعة جدا

احييك على ابداعك المتواصل

:)

اسماء واحلام فى وجدانى يقول...

طيب يا نوارة