BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

الأحد، 8 نوفمبر 2009

ادمنت هواك ِ



أدمنت هواك ِ
نعم حبيبتى
يا من كنت ِ حبيبتى
أدمنت هواك ِ
أدمنت الحزن النائم فى حجراتك
أدمنت الشجن الباكى فى كلماتك

أنا تلميذك النائم فى آخر الصف
رفعت يدى وقلت أحـُبك
ومن حـُبك بحر الدموع قد جف
ولكنك لم تـَـرينى معلمتى
فانا تلميذ ً بليد كيف أصل لقدراتك
درست كل فنون العشق
قمت بواجباتى
قدمت لك دفترى فمزقتيه
وهو نسخة من صفحاتك

لو تحدث دفترى بما لقنته
لوجدتيه ينطق بنفس عبارتك
معلمتى
يوم الامتحان يكرم المرء أو يُهان
أخبرينى بالله عليكى
كيف أخرجتنى من الاحزان
وجعلتينى أجلس فى الصف الاول
ثم طعنتى بداخلى الامان
وخيرتى قلبى الذى أحـَـبك
ماذا يريد
هل تريد الموت غدرا
أم تحيا مهان

أقولها أنا يا حبيبتى
مازلت احبك
لكن قلبى أعز على َ من أغلى إنسان
أدمنت هواك ِ يا حبيبتى
وجعلتينى اليوم أدمن الموت
فــــلا قدرة لى على النسيان

49 التعليقات:

اسماء واحلام فى وجدانى يقول...

اختى الصغيرة متعددة الجنسيات ( سجود ) كل سنة وانتى طيبة ويارب دايما فى تقدم لحياتك العملية والعلمية وباشكرك اوى على بوست عيد ميلادك اللى شاركتى مدونتى فيه
وان شاء الله السنة اللى جاية تكونى اعلى بكتير من السنة دى يارب
وطبعا التعليق ده مجانى بس المرة دى بس

كل سنة وانتى طيبة

Hanan Elshafey يقول...

كنت طلبت توضيح بس انا مفهمتش اوضح ايه بالظبط
ياريت توضحلي

فكرة من الزمن ده يقول...

فكرة وصلت

ماء تشرين يقول...

لا لا مش مصدقه وربنا بحلم

ماء تشرين يقول...

وسعولى كده

ماء تشرين يقول...

المدونه دى بتاعتى

ماء تشرين يقول...

وربنا لنيمك من المغرب ياصين

ماء تشرين يقول...

الاحتلال التام او الموت الزؤام مش عارفه هى بتكتب كده صح بس ماعلينا

ماء تشرين يقول...

طب اروح اقر بقه اوعى حد يقرب هنا لحد ما ارجع

غير معرف يقول...

هيييييييييييييه

رابع تعليق

كح كح

ماء تشرين يقول...

هو ديما كده صراع دائم بين الكرامه والحبيب صعب اوى الحب ده مش كده

رجعت للحزينى تانى تصدق انت نكدى معلش انت شريكى بس نكدى اه مهو انا لازم اقولك الحقيقه يابنى

ماعلينا ام هند ايه رايك فيه وانا بااحتلك ؟؟؟؟؟؟؟؟

ضحكه شريره

غير معرف يقول...

انا لسه معلقتش عالبوست الي فات

من امبارح وهو مفتوح عاللاب توب ومش عارفة اعلق

هعلق يعني هعلق :)

هروح اقرا بقى

سي يو

غير معرف يقول...

ادمنت هواك حبيبتي

وجعلتيني اليوم ادمن الموت

فلا قدرة لي على النسيان

ما اصعب النسيان :(

جميلة كلماتك جدا ولامستني

تسلم ايدك

دمت بود

Pink Dreams يقول...

ايه دا انا التعليق ال 14

تقدم رهيييييييب

انا قلت اجى اسلم بس

انا لسه جايه من الجامعه وتعبانه

بس ليا تعليق على البوست ان شاء الله

عاشقه الرومانسيه يقول...

لالالالالالالالالالالا
انا معترضه
وهاروح اقرى البوست ومش هاعلق
تعليقى انا رقم 15؟
دى مهزله

احساس طفلة محبة للرومانسية بس واقعية يقول...

لية لية يا احمد
حزن تانى :)

اممممممممم لية هيحيا مهان
تقصد لانه مش هيقدر يتخلى عن حبها وهيفضل انه يكون معاها لو فضل على قيد الحياة مش هيقدر يبعد ولو بعد هيموت طيب ما يبعد ويموت انا شايفة ان وجودة جمبها برضو موت بس ابطاء وابطاء
هو من كتر الحب نسى ازاى ينسى ومبقاش شايف غير حبها بس انا لسة مع مبداء ان فى امل يحافظ على كرامتة ويبقى على قيد الحياء ان استطاع ان ينسحب بهدوء وينتصر على نفسة وليس عليها لانها ببساطة علمتة الحب غلط

دا تانى انجااااااز اهو وفى اوائل التعليقات بوستين وراء بعض ايووون ال 15 فى الاوائل حد يقدر يقول غير كدا :)

دمت بكل خير
تقبل مرورى

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

ازيك يا احمد
متشكرة ليك على سؤالك عنى
انا كويسه الحمد لله
بس ليه انت حزين كده
ربنا يبعد عنك الحزن يارب ويكرمك

فكرة من الزمن ده يقول...

لا ليس بكمين
انه النت عليه اللحمة
لكنني بتمان ارواح يعني اكتر من قطتك

فكرة من الزمن ده يقول...

الحمدلله اني تركت بصمة قبل تفشي الاحتلال بالمدونة

فكرة من الزمن ده يقول...

ماء تشرين
ههههههههههههههههههه
انت زي العسل

ريمان يقول...

السلام عليكم

يمكن اول مره ازورك

لكن انا حملت عندى كتابك وقراته

وبجد عجبنى جدا جدا

بس اكتار قصيده عجبتنى كانت بعنوان


حين نلتقى


ابدعت فيها بجد


ما شاء الله عليك

وكنت عرفت الكتاب عن طريق مدونه كانت عارضه الكتاب القيم بتاعك بس كنت من زمان نفسى اوصل لمدونتك


لاقرا المزيد

عجبنى اوى البوست ده


تحياتى ليك

سعيده بمروروى فى مدونتك

فكرة من الزمن ده يقول...

رفعت يدى وقلت أحـُبك


حلوة



قدمت لك دفترى فمزقتيه
مؤلمة





وهو نسخة من صفحاتك
لو تحدث دفترى بما لقنته
لوجدتيه ينطق بنفس عبارتك


منتهى الحب





ماذا يريد
هل تريد الموت غدرا
أم تحيا مهان

لو حبيب يرضى الهوان لحبيبه اكيد لا يستحق




دمنت هواك ِ يا حبيبتى
وجعلتينى اليوم أدمن الموت
فــــلا قدرة لى على النسيان


جميل اوي جميل برافو بجد حلوة حلوة حلوة

فكرة من الزمن ده يقول...

احجز لميمايتي حبيبة قلبي يارب ترجع بالسلامة



ويويو السكر كله علشان النمل يملي المدونة والقطط تفضل تتنطط

فكرة من الزمن ده يقول...

وكومنت كمان عشان الحبايب

فكرة من الزمن ده يقول...

يارب

غير معرف يقول...

انا مش هعلق على البوست

انا هسلم عليك وامشى

سلملى على قطط اووووووووووى

غير معرف يقول...

على فكره يا احمد

انا معلقتش على البوست

لانى معنديش كلام احلى من اللى انت كاتبه اعلق بيه

سلمى يقول...

السلام عليكم
وانا اقرء كلماتك شعرت بقصه يكتبها قلبك قبل قلمك
تحيه منى لذالك القلب الذى امتلأ بلحب وتحيه اخرى لقلمك الذى خط على صفحات السطور

سجود يقول...

ههههههههههههههههه
شكرا ليك شكرا
ثواني اروح اقرا الموضوع وارجع
وافتكر ان انا المفروض اكون اتشليت الموضوع ليسا مكتوب وفيه 28 كومنت وانا موجوده ع الجهاز بقالي ساعه

Cute Kitty **sookra يقول...

اووم ايه
قلت فكره هتحجزلى بس شكلها كدا نسيتنى
ماشى

Cute Kitty **sookra يقول...

أنا تلميذك النائم فى آخر الصف



فانا تلميذ ً بليد كيف أصل لقدراتك





نعم انه الموت عندما تهان كرامتنا
نعم انه الموت وليس هناك منه مفر
رائع كما عودتنا

سجود يقول...

ادمن الموت ؟؟؟
ليه بس وعيد ميلادي ليسا امبارح يعني قولي مين زعلك وانا اجيب العقرب بتاع البرج بتاعي وهو يقرصه وانت عارف لسعه العقرب بقي
بسيطه يعني المهم ماتزعلش

ليس فقيرا من يحب يقول...

ايه ده يا مبدع

بتجيب الافكار والكلمات دى منين

ليس فقيرا من يحب يقول...

بس حزينه جدا يارب متكنش

حاله حزن بتمر بيها

بس الصراحه لو الحزن هيخرج كلمات

بالروعه دى يبقى يا اهلا بالحزن

عاشقه الرومانسيه يقول...

اعمل ايه بس؟
مشكلتى انى قلبى طيب
نيجى للبوست بقى
هاتفق معاك فى حاجاات وهاختلف فى حاجات بالذات فى الجزء الاخير



ماذا يريد
هل تريد الموت غدرا
أم تحيا مهان
**********************
اكيد ده مش حب



لكن قلبى أعز على َ من أغلى إنسان
****************
معاك جدااااا لانى كده



أدمنت هواك ِ يا حبيبتى
****************
جميل جدا وده احساس طبيعى



وجعلتينى اليوم أدمن الموت
***********************
دى بقى عايزه افهمهااااا
مفيش حد بيقدر يدمن الموت لاننا بنموت مره واحده

أبو العريف يقول...

فكره جديده واسلوب مختلف

حلو الكلام

تسلم ايدك

تحياتي

فكرة من الزمن ده يقول...

يااااااااااااااارب

فكرة من الزمن ده يقول...

بس ايه الكلام ده يا زعيم
اخجلتم تواضعنا
بالكلام الكبير ده
ولو حبيت ارد لك الواجب مش هاعرف
هايجي ايه الكلام بتاعي جمب الزعيم

جارة القمر يقول...

أبكيتني هنا

جارة القمر يقول...

رائعة كلماتك

أريــــــــــــــــــــج يقول...

كلمات ليست كالكلمات
فهي ساحرة تأسر القلب

يقف قلمي عاجزا عن الرد
فقررت أن أسجل حضوري

إلى حين العودة

ولك مني كل الود

سجود يقول...

انا كنت عايزه اساعدك بس عشان هيا جعلتك تدمن الموت بس مش اكتر
عموما انا تحت الخدمه في اي وقت لو اي حد زعلك كده ولا كده قولي بس وانا وانا وانا .........................................................................................مش هعمله حاجه وهقول الطيب احسن
ههههههههههههه

أريــــــــــــــــــــج يقول...

توام حروفي



أرتآح لرؤيتك

مليئ بالحب قلبك

وأجد نفسي بقربك

أبتسم لما أرآه منك


كأنك أنت لي الأمل

أنت من يقرأ نبضي وما حمل



جميل هو ذلك الاحساس الذي يدفعنا لان نحب بلا شعور او بلا رغبه هو احساس يفرضه القلب فيستجيب العقل ولا نعلم لاي السبل يأخذنا... نعم انه الحب والحب الصادق لا يمكننا نسيانه مهما حصل لكن يا سيدي لا يمكننا ان ندمن الموت فـ بالموت ينتهي كل شي .....

كتبت بلغة العشق فأجدت


وأمرني قلمي أن أضع بصمتي بين أحرف كلماتك
فهي رائعة فسمحت لنفسي بالخربشة


فهلا تقبلت خربشتي بين حروفك...؟؟


تحيااتي

تمنيااتي لك بالسعاده

ساره يقول...

ادمان جميل للي عايش فيه
اسجل حضور
واعترض
واتفق

'' حطام (ك) بقايا '' يقول...

كم هو صعب دلك الاحساس بالادمان
ادمان الموت لاجل الحبيب
وبسبب الحبيب
و فقدان السيطرة على القدرة و حتى على النسيان
ايوة فعلا ساعات بنقدر نتحكم في قدرة نسياننا

بجد بجد كما العادة مش لاقية كلام اقوله
كلامك رووووعة لغويا و اسلوبا و احساسا و كل حاجة جاااامد

بس عندي استفسار
شفت تعليق احد الاخوة او الاخوات مش فاكرة بيقول انك منزل كتاب ليك
هل هو كتاب الكتروني
في كل الاحوال عااااوزة اللينك عشان احمله بسرررعة

فكرة من الزمن ده يقول...

مش حنان الاخ اللي جابني
ولا حنان ترك
انما قلب الام
ام شريرة
مش فاهمة حاجة
لكن اشوف الساعة الف وتومن مية
اجي واشوف يمكن افهم

زعيم شرير بصيح

فكرة من الزمن ده يقول...

بس كده لسوف اكون هنا ان شاء الله
بس يارب النت يكون ابن ناس ومايعملهاش

فكرة من الزمن ده يقول...

انا جيت قبل الميعاد ساعة الصفر
اكيد ماذاكرتش كويس علشان كده جابت صفر

حياتى نغم يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

جميله وتدل على الحنين لأيام الدراسه ..
وجه وقت الامتحان وعايزه شرح من شاعرنا المميز :

قدمت لك دفترى فمزقتيه لماذا مزقت دفترك وما الدلالة المراده من ذلك ؟

ثم طعنتى بداخلى الأمان لماذا لفظ الطعن وهو دليل على الالم والامان عكس ذلك ؟

هل تريد الموت غدرا أم تحيا مهان ما المقصود من معنى البيتين ؟

وجزاك الله خيراً فعلاً أنتظر الاجابه .