BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

الأحد، 30 مايو 2010

كلماتك الاخيرة


اقرا كلماتك الاخيرة فى كل حين
حتى التصقت بجدران عقلى
كلما احاول الهروب منها
تتشبث العين بها
تعجز قدمى عن نقلى
التصقت بروحى وقلبى
بقلمى بـــ ورقى
بنفسى
التصقت بجسدى
فصار الجسد عين تبكى
دمع عينى جمر يكوى
كلماتك ملائكة تطعمنى
تعويذة تحرسنى
سماءً بالحب تمطرنى
كلماتك قصر من الامان
وانا منذ عصور لم اشعر بالامان
اجعلينى استكين بين كلماتك
انا قلب ً يملاه الخوف
انا القصيدة الفارغة من الحروف
اجعلينى همسة من همساتك
انا نغمة تائهة
ابحث عن لحن ً يأوينى
انا احبك حب ً
انت ِ فقط من تعرفى مقداره
وغيرك من البشر لا يعنينى


12 التعليقات:

ليس فقيرا من يحب يقول...

الله عليك يا شاعر

كالعاده رقيق الكلمات ومرهف الاحساس

ربنا يسعد قلبك يااارب

يارب تكون بالف خير

ليس فقيرا من يحب يقول...

يا سلاااااااااااااااااااام

التعليق الاول

دا يوم حظى ده ولا ايه

غير معرف يقول...

الواحد هيعلق يقول ايه بس لأستاذنا

الكبير اوى فى عالم الشعر والمدونات والرومانسيه

أكثر من رائعه

دام قلمك يا صاحب القلم الذهبى

فهذا ما سوف اطلقه عليك

يا صاحب القلم الذهبى

احترامى وتقديرى

ليس فقيرا من يحب يقول...

والتالت بقى علشان مش جيت

هنا من زمان

ليس فقيرا من يحب يقول...

كده اقفل الخامس عشان الحسد

تقبل تحياتى

ساسو يقول...

اجمل مساء عليك يا شاعر
احاسيسك غايه في الرقه
جمال وحب وحنان
يخلوا القلب يدق مليون دقه

رحلتنا في الحياة يقول...

رانيا تحتل التعليقات الاولى :)

جميلة يااحمد تسلم ايديك

داليـ ـ ـ ـ ـ ـ ــــا يقول...

لالالالالالالالالالالالا
معقوله بجد
دى تحفه روعه

يسلم إحساسك ياشاعر

ليله شتاء يقول...

السلام عليكم

*********
الله بجد تحفة تحفة جدااااااا كلمات رقيقة جدااا واحساسها حلو اوى ماشاء الله

واكثر الكلمات روعة

"كلماتك ملائكة تطعمنى
تعويذة تحرسنى
سماءً بالحب تمطرنى
كلماتك قصر من الامان
وانا منذ عصور لم اشعر بالامان
اجعلينى استكين بين كلماتك
انا قلب ً يملاه الخوف
انا القصيدة الفارغة من الحروف"

سلمت أناملك بأبداع


*****
أولا مفيش أى تغير
ثانيا بجد أسفة على التأخير فى المتابعة بس تاخيرى مش لاى سوء تفاهم خالص
لك تقديرى واحترامى

نهر الحب يقول...

مممممممم
مخبي الجمال ده عننا ماشي ماشي

:)

Kiara يقول...

الله بجد كلمات سهام

جاامده بجد

hend anwar يقول...

كلمات معانيهاجميلة
تسلم