BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

الاثنين، 7 ديسمبر 2009

إنسان خواف


قلبى أنا إنسان خواف
مركب ماشية من غير مجداف
بتطلع ناس وتنزل ناس
والدمع فى عينى مبقاش بيخاف
مصاحب عينى ليل ونهار
وبيكوى فى قلبى بدون اعذار
العقل إتيتم م الافكار
والعمر خلاص كله إنهار
قلبى إنا إنسان خواف
قصر كبير صافى شفاف
جدرانه م اليأس مالهاش أوصاف
مفيش أسوار ولا حراس
أبوابه الحزن
شبابيكه م الماس
اللى يقرب يشوف الجنة
جنة قلبى ما بتنداس
مفتاح قصرى فى أيد الحزن
مفتاح أبيض رقيق حساس
شرط الحزن للى يقرب
لازم يشرب نفس الكاس
كاس المـُر على بوابتى
طعمه المـُر ده كل حكايتى
فيها نهايتى قبل بدايتى

47 التعليقات:

اسماء واحلام فى وجدانى يقول...

انا استنيت خمس دقايق
مش فى حد جه
يبقى اول تعليق من نصيبى
وباهديه لماما الفراغ
لاننا ناس ديمقراطين

ماء تشرين يقول...

انا اول تعليق

ماء تشرين يقول...

لا لا ده انا جيت واول تعليق بتاعى

ماء تشرين يقول...

سيبنى بقه احتلك بمزاج اصل الاحتلال ده مستنيااااااااااه من زمااااااااان

ماء تشرين يقول...

اكيد انت مش متخيل مبسوطه انا قد ايه

ماء تشرين يقول...

بس عشان متقولش عليه شريكه مش نافعه ونايمه احتليتك

ماء تشرين يقول...

تيت ترتيتيت ماء تشرين
تيت ترتيتيت ماء تشرين

ماء تشرين يقول...

استنى بقه اقرا البسوت اوعو حد يقرب من المدونه انا حطه متفجرات

ليس فقيرا من يحب يقول...

يبقى انا التانى

كويس اوى مش بطااااااااااال

ليس فقيرا من يحب يقول...

السلام عليكم

ماء تشرين

ازيك يا جميل يارب تكونى بخير

احنا ولا بيهمنا متفجرات ولا غيره

ومبنتهددش

ههههههههههههههههههههههههه

ليس فقيرا من يحب يقول...

طبعا مش هاعلق على حاله النشاط

الغير عاديه ماشاء الله

ولكن هاجرى اقرى البوست وراجعه تانى

ماء تشرين يقول...

قلبك ده شبه كل القلوب مش خواف ولا حاجه ده قلب طيب مش انانى

ماء تشرين يقول...

ليس فقيرا من احب
ايه ياجميل لا انت تدخلى في اى وقت ياباشا

أريــــــــــــــــــــج يقول...

رغم انف الألم
وشدة صلابة الحزن في معزوفتك
هناك الامل
احسبه سينجيك انت ومن يقترب منك

ليس فقيرا من يحب يقول...

طب بص لااااااااااااااااا تعليق

على الكلمات

بس هاعلق على كميه الحز واليأس



لا خلاص انا غيرت رأيى ومش هاعلق

هه

أريــــــــــــــــــــج يقول...

تبسمت عند قرائتي لأحرفك

وهاهي أحرفك
تغوص في أشلاء جروحي
حروفاً تلامس أوجاعي


حقاً راق لي ما نثرت هنا الهاامي

كن بخير

فكرة من الزمن ده يقول...

ماشي

فكرة من الزمن ده يقول...

انا الاقي البوست بالاحتلال ده معمول عمولة استامبة واحدة

فكرة من الزمن ده يقول...

اول تعليق لماما الفراغ
المرة دي سماح
مافيش اغلى منها

فكرة من الزمن ده يقول...

اروح اقرا يارب اعرف ارجع ولا يحتجزني الشبكة العكننونية

سجود يقول...

السلااااااااااام عليكم
مش معقول برده كل مره تسلم الجره
انا كنت عارفه اني مش هلحق التعليق الاول

فكرة من الزمن ده يقول...

طيب ليه الحزن
ليه المر
من غيره تبقى
الدنيا جميلة وتمر
لكن الحزن
يباكل العمر

سجود يقول...

ليييييييييه الحزن ده
جميل الموضوع تسلم ايدك
قلبى أنا إنسان خواف مركب ماشية من غير مجداف

فكرة من الزمن ده يقول...

جرب مرة تكتب من غير جزن 3 مرات ورا بعض
اكيد هاتتعود على كده
وسيب الحزن وهو يسيبك
وفي ناس مش بتعرف تعمل كده

mimi يقول...

.. كده كده أنا أول تعليق مع الاعتذار لكل من :

ماما الفراغ
ماء تشرين
ما فقيرا من يحب ( علشان كله يكون بحرف الميمي)

ميمي نياااااااها

mimi يقول...

موفق يا أحمد .. حلو البوست رغم المعاناة التي تحملها الكلمات

تحياتي ...

ليس فقيرا من يحب يقول...

هههههههههههههههههههههههه

الله يسعدك يا ميمى

انتى عسسسسسسسسسسسسل

عابرة سبيل يقول...

لسة بحبكم
انت وهى وكلماتك
انا شوفت المفتاح الابيض ده فى اول مرة ازورك هنا وعندى ليك خبر اكيد هيفرحك انا كده كده ناجحة فى الامتحان العملى لانى شخصت صح او بمعنى اصح الحالة اللى مسكتها كانت غاوية نكد زى كده كلام الحزن وطبعا انا استعنت بكلامك وقلت لك قبلها بس نفسى تكتب عن الامل شوية وكفاية الحزن ده كله

وردشان smilyrose يقول...

السلام عليكم

اتعلم تخوفت كثيرا من كلامك لى

عندما قلن لى فلتاخذى مناديل كثيرة

معكى قبل ان تقراى البوست

قلب خائف يغرق فى الهموم

الحزن عنوانه وووطنه

لما كل هذا الالم

احسست من صوتك كم هو حزين قلبك

كم احسست انت ايضا بذلك

ولكن لما اخى الغالى


افتح بابا لقلبك ولتطلب من الله

ان يرفع عنك الالامك وسادعو لك

فى كل صلاة ان يرفع الله عنك احزانك

اختك فى الله ورفيقة درب الهموم

Pink Dreams يقول...

اممممممممم انت بقالك فتره كدا بتكتب حزن

ايييييييييييه دنيا

هههههههههه

بس البوست بجد جميل جدا جدا زى ما عودتنا منك

لــــ زهــــــراء ــــولا يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
لــــ زهــــــراء ــــولا يقول...

تحفه بجد
تسلم الايادى والانامل فى انتظار المزيد وكل ما هو جديد

غير معرف يقول...

هو مين دلوقتى قلبه مبقاش خواف يا احمد ؟؟؟

المجاهد الصغير يقول...

السلام عليكم
كلمات معبره
وفقك الله لما يحبه ويرضاه

donya يقول...

مساء الخير
عجبتني اوي
إنسان خواف قصر كبير صافى شفاف جدرانه م اليأس

هو ماينفعش بدل اليأس تبقي الماس

رخامه مني صح انت المبدع تكتب اللي انت عايزه

تحياتي

TWEETY يقول...

ازيك ياعمو

انا جيت اسلم على حضرتك

ايوشة يقول...

واخرت الحزن ايه ؟؟؟؟
جرب تعيش الحياة وابتسم لها هتبتسم لك
ربنا يسعدك دايما يارب

ايوشة يقول...

واخرت الحزن ايه ؟؟؟؟
جرب تعيش الحياة وابتسم لها هتبتسم لك
ربنا يسعدك دايما يارب

جارة القمر يقول...

الحزن همس الألم اللي عايش بينا
مهما جينا او رحنا يفضل يلف حوالينا
يرفض يسيبنا ويرحل ماهو بقى منا وفينا
/
/

كن بفرح

سلمى يقول...

معك ان احيانا نعيش كلماتك بحروفها
فلا اجد دواء لحالتى هذا الا اننى اهرب الى مكانى المفضل حيث لا استطيع التفكير فى اى شىء غير اننى استمتع كثيرا بهذا المكان
شابوه

سلمى يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
سلمى يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
سلمى يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
فراشة يقول...

ده ماينفعش يكون قلب انسان عادى
ده قلب انسان من زمن ومكان خرافى
حاجه كده زى الاساطير

ماشاء الله عليك
حلو قوى مفتاح قلبك
وبرده عجبنى شرط دخول قصرك
بس على فكرة الشرط ده مش صعب خالص كده قصرك حيبقى مليان بالزوار

ابدعت وتبدع وستبدع دائما بإذن الله يا امير الرومانسية

ساره يقول...

قلبي انا انسان خواف

سلمى يقول...

انا بعتذر انى مسحت التعليقات
انا من المفروض انى كنت استأذن حضرتك
انا اسفه

سجود يقول...

السلام عليكم
ايه مافيش موضوع هيتحط وانا اعده كده بالمره
هههههههههههه
تحياااااااتي