BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

الأربعاء، 9 ديسمبر 2009

ورود الحب


نادتنى الورود على الاغصان
وقالت لى ابتسم
قد جمعنا الله بقلب واحد
وهذا القلب لن ينقسم
قد سرق الخريف عمرى وعمرك
وارهقنا الدمع كثيرا
كفى بالله عليك حزنا
ولا تعطنى تبريرا
ابتسم يا أنا
يا نبضة القلب الحالم
تؤامى انت
شعرت بذلك حين التقيتك
ولا اجد لذلك تفسيرا
يا ورود الحب الصادقة
اعتقلينى فوق اغصانك
يا تؤامى الضائع منذ سنوات
سيكون الامان اليوم سجانك
وانا يا انا
ســ اردم بئر حرمانك
ونحيا معا
تكونين عنوانى
واكون عنوانك

38 التعليقات:

فكرة من الزمن ده يقول...

اول تعليق

فكرة من الزمن ده يقول...

مين قال ان في تغيير
الاشرار لايمكن غير يكونوا اشرار
ويارب ميمايتي ترجع عشان يكتمل المربع وتندر ويويو
وده المربع الوحيد في الدنيا اللي خمس اضلاع وممكن اكتر

ليس فقيرا من يحب يقول...

وانا التانى كويس اوى اوى

مش بطال

ليس فقيرا من يحب يقول...

حجزززززززززززززززز

لنوسه اللى غيرت اسم مدونتها

ميمى

يويو

رومانسى

سجود

حنين

وكل المحتلين

فكرة من الزمن ده يقول...

الحمدلله
النت عكنن
لكن عرفت ارجع قبل ما الزحمة

فكرة من الزمن ده يقول...

ورود حلو
المهم يكون في شيء مبهج غير الاحزان والشر

فكرة من الزمن ده يقول...

والله انا قلت احسن من الحزن
قبل ما اقرا كلام الورود
يبقى الناس كلها متفقة ان التفاؤل احسن من الاحزان واليأس واللون البنفسجي
جميل البوست يا احمد
جدا
ويارب الاقيك متفائل دايما
ويارب تيجي ميمايتي

z!zOoOo يقول...

كلمات هادئه

يا نبضة القلب الحالم
تؤامى انت
شعرت بذلك حين التقيتك
ولا اجد لذلك تفسيرا
يا ورود الحب الصادقة
اعتقلينى فوق اغصانك

جميله وجميل جو التفائل

تحياتي

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

احم احم


شكرآ يا رانيا حجزتى ليا

عند الناس اللى مطنشانى

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

اذيك يأحمد دام الله اسمك
صراحة اليله غير وإحساسى غير

ههههههههههه كاظم

انهاردا كلامك احلى الحلوين بجد كلماتك فوق البديعه
واحساسك راقى واشتياقك واضح
دام ربى امان احساسك وارتوى اشتياقك امين بنهاية ترضى ربك الجليل
وارهقنا الدمع كثيرا
كفى بالله عليك حزنا
ولا تعطنى تبريرا
ابتسم يا أنا
********
ننتظر دائما ماتخطه يمينك تحيــــــاتى

donya يقول...

مسااااااء الخير

مش بقولك انا متوصله مع اخر سطرين

تكونين عنوانى
واكون عنوانك


جميله

تحياتي

ليس فقيرا من يحب يقول...

عدنا بعد فاصل من الغباء

سلمى يقول...

اعتذر عن التأخير فى الرد
انا مش زعلانه ومفيش حد بيزعل من اخوه الكبير
انا بس كان عندى ظروف وانا مدخلتش يوم واحد بس
لو ممكن حضرتك تكتب براحه لان بجد حرام كلاماتك متخدش حقها فى النشر

ليس فقيرا من يحب يقول...

وطبعا قرينا ومش هنعلق على كلمات

شاعرنا الرومانسى

وانا يا انا
ســأردم بئر حرمانك
ونحيا معا
تكونين عنوانى
واكون عنوانك

لا تعلييييييييييييييييييييق

مبدع

سلمى يقول...

اما قصيدتك فمن انا حتى اكتب تعليق عنها كلماتك يحتاج ان يراها من يعرف من قلمك
سيدى انا لا استطيع ان اكتب تعليق حتى الشابوه ليس كافى لكنى لا امتلك غيره لذالك
شابوه

الفراغ يقول...

ما اجمل هذه الورود البريئه
يليت كان عندى منها
ماكنت الا وانا هى وهى وانا لانفترق
((ما اجملها من كلمات))::

يا ورود الحب الصادقة
اعتقلينى فوق اغصانك
يا تؤامى الضائع منذ سنوات
سيكون الامان اليوم سجانك
وانا يا انا
ســ اردم بئر حرمانك
ونحيا معا
تكونين عنوانى
واكون عنوانك

Somaya Kamal El Din يقول...

حلوة اوووووى

مش عارفة اقولك ايه صوراحة زى العسل

سلمى يقول...

فى رئى اننى لا احب فكره الاحتلال لانها من وجهه نظرى تخفى رونق الكلمات
(ياورود الحب الصادقه اعتقلينى فوق اغصانك**ياتوئمى الضائع منذسنوات سيكون الامان اليوم سجانك)
احساس رائع
دعنى اقول اننى اعتقد انك توعدها بلامان حتى وان كانت بعيده نسبيا عنك
هذا ما اراه
(علقت على البوست الفائت)
تحياتى

رحلتنا في الحياة يقول...

انا جيييييييييت :)
ايه ياعم الاحاسيس والمشاعير دى كلها اللى كل يوم تتحفننا بيها
بجد ماشاء الله عليك يااحمد مبدع فى كل مرة ربنا يديم عليك احساسك الطيب ده دايما يارب

وردشان smilyrose يقول...

يا توأم الروح التى طالما اشتاق القلب

الى لقياه ابكيت قلبا ما عرف الامان

الا بلقاء روحك يا نبضة القلب

العائدة الى روحى ان حاول القلب ان

يتكلم عنك ما كفاه الف ديوان وكتاب

يا بحرا للحب زاد منبعه وغطى بحبه

كفاة الاجوا يا اغلى اخ فى الدنيا

ورود الحب الصادقة

غير معرف يقول...

ميرسى يا رانيا يا حبيبتى انك حجزتيلى

بس المشكله بقى اكتب ايه فى التعليق

انا هسيب دا لذوقك يا احمد لان بصراحه مش عارفه اقولك ايه
بس اقدر اقولك انه جامد اخر حاجه

سجود يقول...

السلاااااااام عليكم
انا هنا
والحمد لله ان محجوزلي

سجود يقول...

ابتسم يا أنا
يا نبضة القلب الحالم
جميل ماشاء الله

فشكووول يقول...

احمد حبيبى

السلام عليكم

انا خفيف آهه ومش حعلق بالجامد .. حعلق بالراحه آهه

اشكرك جدا يا احمد يا حبيبى على اهتمامك بى اثناء فترة المرض وربنا ما يحرمنى منك ويخليك لى

ربنا يرزقك بالحب اللى يسعدك ويسعد قلبك

تحياتى

أريــــــــــــــــــــج يقول...

تحية طيبه

الهامي لقد أعطيتك التفسير الكامل الذي طلبته اتمنى يكون المعنى وصلك

اما عن معزوفتك هذه المره فــ
دعني أستجمع الكلمات حتى تليق بصفحتك الرقيقة لانني على عجالة من امري....
ولي عودة عن قريب ان شاء الله

كن بحب

Cute Kitty **sookra يقول...

احمد انا بحاول انفذ فكرتك بجد عاجبانى اوى وحاسه انها ممكن تدينى امل وبحاول بس تعمل ايه بقى لحنون اللى بتقطع خلوتى طول الوقت موش بتهنى على دقيقه لحالى
مساك شيكولاته

العلم نور يقول...

ما أجمل أن يجد كل منا توأمه الضائع ..

معزوفة جميلة .. سلمت أناملك.

mimi يقول...

مادامت فكرتي أول تعليق

يبقي أنا كده في أمان

mimi يقول...

الحق ، بيقولوا احتلال

ميعرفوش مين أناااااااااا

mimi يقول...

ا
س
ت
ي
ط
ا
ن

أنا ميمي أستيطان

mimi يقول...

أنا عمري ما شفت مربع مكوّن من 90 ضلع

ده مربع متعدد الأضلاع

وهيا دي العبقرية الفيزيائية الرياضية الملاونية الجديدة

mimi يقول...

فقيرا من يحب
حذفنا ليس لأن الحب مكلف جدا اليومين دولون يا رانوي

كروت شحن وغدا بره البيت وفسح وورد وهدايا ... لازم اللي يحب يكون فقير

تسلمي ايديكي الالي حجزت لي في تعليق

mimi يقول...

نيجي للبوست بأه

أدعيلك بكل الورود اللي ربنا خلقها علي أرضه

إنك تلاقي توأم حبك يااااااارب

الكلمات حلوة ، وبوست جميل
دمت في رومانسية ، أدام الله عليك نعمه

سجود يقول...

كل ده كنت شايله لمدونتي طيب مش كنت تقول وبالنسبه للعشر كومنتات كده كده انا كنت في المدونه يعني سواء النت فصل او مش فصل مش كنت هتلحق التعليق الاول وكل شويه كنت اعمل رفريش لحد ما ظهر الموضوع
معرفش كان عندي احساس ان فيه موضوع هيطلع
وبالنسبه للبصمه انا قولتلها ولاقيتها بتسلم عليك وبتقولك الطيب احسن

البروفيسير يقول...

السلام عليكم
بصراحه كلماتك روعه
تحياتى
وتمنياتى لك بالمزيد
احمد

yasmina يقول...

هااااااى
على فكرة بقى البوست دة هو اللى كمين
مش التاج بتاعى
لانى انا كنت جاية اعلق على البوست اللى قبله اتفجئت بدة

ماعلينا
مش هتفرق لان بجد الاتنين احلى واجمل من بعض
بجد جميل اوى كالعادة طبعا

ملحوظة
صورة البوست الجميل دة هى بجد صورة كيوت وجميلة اوى
بس للموضوع دة كان ممكن تكون احلى

تحياتى سلام

المسلم الصغير يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته...
أولاً أعتز على طيلة الغياب..
كلاماتك حلوة قوي
وأتمنى منك المزيد والمزيد
ربنا يوفقك
تحياتي

نهر الحب يقول...

تؤامى انت
شعرت بذلك حين التقيتك
ولا اجد لذلك تفسيرا

لا يتلاقى الا التوائم المتشابهون
اتمني ان تبقي ورودك بهذا الجمال ولا تذبل
:))