BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

الثلاثاء، 8 ديسمبر 2009

انا لست عاشق


يقولون انى عاشق
وما انا بعاشق
هل العاشق يسكن القمر وتداعبه النجوم
هل يرى السحب من الاعلى بلا غيوم
هذا حالى بحبك حبيبتى
انا لست عاشق
فالعاشق بجانبى محروم
انا ملك ملكت الكون اكمله
وعينى لا ترى غير قلبك
آه على قلبك ما اجمله
انا لست عاشق
هل العاشق يرى الماء واليابس متساويان
هل يرى الشمس والقمر متعانقان
انا يا حبيبتى ارى ذلك
ارى الكون بدونك هالك
انا لست عاشق
هل يتساوى الظالم بالمظلوم
انا لست عاشق
يظن العاشق انه امتلك الكون بما فيه
اما انا فلا املك غير جسدى الذى تريه
سكن بداخلك قلبى وروحى ونفسى وعقلى
حتى جسدى هذا لا يتحرك اللا عندما تناديه
نعم حبيبتى انا لست عاشق
فهل انا موهوم
من يسمع روايتى تمتلك الدهشة عيناه
ومنهم من اشعر انه فارق الحياه
وآخر اراه مصدوم
فهل انا موهوم
انا لست واهم حبيبتى
انا احبك حبا لم تشهده الارض من قبل
ولن تشهده بعد اليوم
انا نبع من الحنان مصدره غير معلوم
انا لست عاشق
انا كل عاشق راته الارض
انا قدرك المحتوم
انا احبك

45 التعليقات:

سجود يقول...

الله اكبببببببببر
الاووووووووووول

سجود يقول...

لولولولوللولولولولوووووووووي
مش معقووووووووووول
دا انا اتحسد

سجود يقول...

لالالالالالالالالالالالالااااااااااااااااااااااااا
مش معقوووووووووووووووول بجد
انا ببارك لنفسي

سجود يقول...

انا كنت حاسه حتي كتبت في البوست اللي قبله مافيش موضوع هيتحط قلت لا اصبر يمكن يتحط دلوقتي

سجود يقول...

مبروووووووووك علي بجد بجد بجد
انا كفايه علي كده بجد هتسحد
انا اول كومنت بعد الموضوع بنص ثانيه

سجود يقول...

من نص دقيقه ماكنش فيه موضوع
اصل انا اعده مراقبه المدونه

سجود يقول...

يلالالالالالالالالالالالا بقي اروح اقرا وارجع

سجود يقول...

لا نسيت
الاول احجز لكل اللي بيحبوا ياخدوا الكومنت الاول في المدونه ديه
وكمان احجز للغلابه اللي انا كنت كنت شبهم مش بلحق التعليق الاول
وكمان لكل مدوناتي الصديقه
وكمان لكل اصحابي

سجود يقول...

كده بقي طلعت اللي جوايا اروح اقرا وارجع بقي

سجود يقول...

ااااااااااااااه
وبعد فرحه كبيره باني لحقت الاول
وبعد قراءة الموضوع اللذيذ
مش عارفه اقول ايه
غير انك مبدع ماشاء الله
جميل اوي تشبيهاتك مثل :
هل العاشق يرى الماء واليابس متساويان
هل يرى الشمس والقمر متعانقان
............
من يسمع روايتى تمتلك الدهشة عيناه
ومنهم من اشعر انه فارق الحياه
وآخر اراه مصدوم
فهل انا موهوم

Cute Kitty **sookra يقول...

لولىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىى
تانى تعليق

فكرة من الزمن ده يقول...

التالت مش بطال
احسن من 25


اروح اقرا بقى

Pink Dreams يقول...

والحق اخد بقى تالت تعلييييييق

Pink Dreams يقول...

امممممممممم على ما كتبته كان اتحجز ومالو الرابع مش وحش بردو

Pink Dreams يقول...

بجد مش عارفه اعلق اقول ايه

فعلا البوست تحفه

دمت مبدع

فكرة من الزمن ده يقول...

العاشق مش بس يداعبه القمر النجوم
لان الحب ليس له قوانين

جميلة جدا يا احمد بجد

أريــــــــــــــــــــج يقول...

أهنئك على جمال حرفك باستمرار

Asmaa Fathi يقول...

جميلة بجد ربنا يوفقك

تحياتي

ليس فقيرا من يحب يقول...

السلام عليكم

مساء النشاط

اللهم لا قر ولا حسد

ليس فقيرا من يحب يقول...

ايه هيا القطط دخلت

فى حاله بيات شتوى

ولا ايه علشان كده ماشاء الله كل يوم

قصيده

ليس فقيرا من يحب يقول...

عدنا بعد الفاصل

تيرااااااااااررااااااااااااااا

ليس فقيرا من يحب يقول...

انا لست واهم حبيبتى
انا احبك حبا لم تشهده الارض من قبل
ولن تشهده بعد اليوم
انا نبع من الحنان مصدره غير معلوم
انا لست عاشق
انا كل عاشق راته الارض
انا قدرك المحتوم
انا احبك

وحياه امى منا لاقيه تعليق

رااااااااااااااااااااااااائع

موهوب بجد ربنا يباركلك يارب

وردشان smilyrose يقول...

لن اعلق ولن اقول كلمة واحده

فانت تعلم ما اريد قوله

دمت اخى بكل الود

وبارك الله لك فى كل ما تبتغية

لــــ زهــــــراء ــــولا يقول...

ما كل هذه التشبيهات الجميله
تسلم الاياى
كلام مكتوب بروعه جميله اوى اشعر ان الكلام يخرج من القلب
لا تعليق
تقبل ارق التحايا

غير معرف يقول...

نو كومنت
لو علقت على الكلام الحلو دا اكيد هظلمه
ومش هوفيه حقه

فكرة من الزمن ده يقول...

فكرة بخير وتمام التمام
الحمدلله
وابونا برت بيسلم علبيك

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

مساء الخير

كيفك اخ احمد
هى بخير

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

ربنا يطمنى عليك

ريتاج يقول...

مساء الخير

هلا بالغالى شاعرنا الكبير

ريتاج يقول...

بجد بقف حائرة بي معانى كلماتك

فى تقدم مستمر

تحياتى
ريتاج

Somaya Kamal El Din يقول...

الله بجد حلوة اووووووووى

ايه الحلويات دى

بجد مش عارفة اقولك ايه

الواحد عاش الجو فعلا ونسى نفسه

بس رجع افتكرها تانى ههههههههههههههههههههههه

فراشة يقول...

كنت اعتقد ان كلمة عاشق فيما مضى تعنى ذروة الحب ولكنى الآن بكلماتك شعرت ان هناك كلمة اخرى لم تولد بعد لتعبر عن الحب

حقا انت لست عاشق

جارة القمر يقول...

عندما نحب نسمع تغريد العصافير كل صباح
عندما نحب نشعر باشراقة الشمس ودفئها
عندما نحب تستهوينا أغاني الحب
عندما نحب ننسج للحب كلمات وعالم فقط له ولها

رائعة كلماتك
دمت عاشقاً للحب

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

السلام عليكم

لو انت مش عاشق يبقى مين العاشق..؟
لو انت مش واهم يقى من اللى واهم..؟
اسلوبك جميل اوى فى التعبير
رايق انت يا مان :)
ورده كبيييييييره للموضوع الجميل ده
وودى واحترامى لك :)

donya يقول...

مااااااااء الخير
دايما اخر سطرين فيهم الفايده

(انا قدرك المحتوم
انا احبك)

ميه ميه

وكل واحد وحظه ياقدر محتوم سعاده
ياقدر محتوم غم

بس علي فكره ممكن رجل يحب كده
انا بقول ايوه فيه انا شفت رجل بيحب كده وحبيبته كانت بتموت في التراب اللي بيمشي عليه
وربنا يهنيهم اتجوزوا من سنه

تحياتي

donya يقول...

مساء الخير
هدعيلك انك لما تحب تحب واحده تقدر حبك ده وتكون قده
وتقدر تستوعبه

علشان العكس الم جااااااامد ربنا مايكتبه عليك

تحياتي

سارة احمد يقول...

كل سنة وانت طيب يااحمد...طبعا فكرةكل اخواتي واخواني في عالم التدوين...وبدخل اقرا الحاجات الجديدة بس للاسف مش بقدر اعلق...المهم تسلم ايدك علي القصيدة دي...الحاجة الوحيدة الي ممكن تتقال يابختها يابختها يابختها...اللهم لا حسد ماشاء الله ولا حول ولاقوة الابالله...ربنا يخليها ليك ياااارب ويخليك ليها يامللك الاحساس والرومانسية...تحياتي وتقديري...وشكري لسؤالك عليا...ربنا يخليك

ايوشة يقول...

ادينى جيت اهو معلش مكنتش اعرف انك نزلت بوست جديد بس نزلته امتى ده معرفش :)
تسلم ايديك يااحمد ومنتظرين البوست الجديد

فكرة من الزمن ده يقول...

Blogger فكرة من الزمن ده يقول...

فكرة بخير وتمام التمام
الحمدلله
وابونا برت بيسلم علبيك

08 ديسمبر, 2009 10:38 ص



التعليق ده قبل النشر بدقيقة واحدة

فكرة من الزمن ده يقول...

طيب انا ايه ذنبي ان الريدر بتاعك مخرف
ومش قاري فكرةوافكارها انا براءة واتصرف انت مع الريدر بتاعك
بس اجابة ايه

فكرة من الزمن ده يقول...

يعني انا كتبت هنا تعليق ابونا برت وروحت نشرت البوست علشان ينشف الكلام ده ليلة امس ساعة الماتش

Mano يقول...

جميله خالص
احساسك عالي
والعنوان كمان جامد
انا لست عاشقا
بتفكرني بنفسي وان صغير

فكرة من الزمن ده يقول...

والله يابني لا تغير ولا حاجة لكن الدنيا مشاغل
ولسة هنتشغل ونغيب كمان ربنا يستر
امضاء الام الشريرة

سلمى يقول...

يا الهى يوجد حب هكذا كما وصفت
كلماتك رائعه جدا
ليت حبيبتك ترى ما كتبت لها
شابوه

mimi يقول...

ربنا يسعدك بجد

الكلام حلو وخارج من تحت إيد عبقري

مش ميزان ... يبقي أكيد عبقري